Scăderea pieței de remorci din Europa de Vest a devenit tot mai evidentă

Scăderea pieței de remorci din Europa de Vest a devenit tot mai evidentă

CLEAR International a publicat un nou raport de prognoză privind piața de remorci din Europa de Vest, a cărei scădere este tot mai evident.

De la ultimul raport al grupului de consultanță CLEAR International, luna mai 2019, mai multe economii din Europa de Vest și-au redus din nou prognozele de creștere economică pentru perioada 2019 – 2020.

În prima jumătate a anului, cererea de remorci a crescut cu 0.4%, însă o scădere de 14.9% este estimată pentru a doua jumătate a lui 2019. În aceste condiții, piața de remorci din Europa de Vest va scădea cu 6.6% în 2019.

Câteva țări mari din Europa de Vest, precum Belgia, Franța, Germania și Marea Britanie, au înregistrat o creștere în prima jumătate a anului 2019. Cu toate acestea, se estimează că toate țările, cu excepția Norvegiei, vor avea înregistra o scădere a înmatriculărilor de remorci în 2019.

Spania, Italia, Austria și Danemarca au avut o scădere a cererii de remorci din primul trimestru. Va exista o variație largă în mărimea scăderilor anuale de la +2% la -29%.

CLEAR a prognozat o încetinire ciclică, dar nu o recesiune, în economiile europene de câțiva ani. Cererea de captare care a impulsionat piața de remorci s-a încheiat.

Acum, parcul de remorci este complet reînnoit, în ciuda faptului că cererea de transport rutier nu a revenit încă la nivelul anului 2006 (înainte de marea criză econimică).

Mai mult, au trecut zece ani de la decimarea pieței de remorci în 2009, iar piața nu a trecut niciodată printr-o perioadă de zece ani fără a încetini.

În plus, cererea de remorci a atins un nivel foarte ridicat în 2018, rivalizat doar de 2007, care a avut un nivel nefiresc de ridicat al vânzărilor de remorci adus în mare măsură de țările care au aderat la Uniunea European în perioada 2004 – 2007.

Toți acești factori indică o scădere a cererii de remorci noi în perioada 2019 – 2020. Din fericire pentru industrie, căderea va fi relativ modestă și de scurtă durată.

Așadar, ar trebui ca industria să intre în panică având în vedere scăderea de piață estimată?

În perioada 2017 – 2021, se preconizează că înmatriculările de remorci vor fi mai mari decât oricare perioadă de cinci ani din istorie, chiar dacă aceasta va include și perioada 2019 – 2020, când cererea este mai slabă.

VEZI ȘI: Noua generație de baterie Nikola va dubla autonomia vehiculelor electrice

Rata record precedentă de cinci ani a fost din 2004 – 2008.Scăderea cererii de remorci în 2019 este mai mică decât cea prevăzută la începutul anului. Aceasta înseamnă că trebuie să ne așteptăm la o scădere suplimentară pentru 2020, iar recuperarea va fi întârziată până în 2021.

Producția de remorci s-a situat la al de-al doilea cel mai înalt nivel înregistrat în 2018. Prin urmare, industria atinge un nivel ridicat de producție și stabilitate relativă în ceea ce este în mod tradițional un sector volatil al piaței de vehiculele comerciale.

Parcul de remorci va stabili un nou nivel record în fiecare an până în 2023 – un alt motiv pentru care cererea crescută pentru remorci noi este puțin probabilă până în 2021.

Încrederea în afaceri a continuat să scadă în 2019, iar nivelul de creștere prognoză atât pentru PIB, cât și pentru investiții în afaceri este redus peste tot.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.