Camioane

Scania 770 V8 poate fi configurată cu noua cutie de viteze G38

Noua cutie de viteze G38 este cea mai recentă versiune a cutiilor de viteze din seria G, introdusă de Scania în 2019.

Noua cutie de viteze G38 a fost special concepută pentru a funcționa alături de puternicul motor Scania V8, legendarul 770. Împreună, acestea oferă economii de combustibil, reducerea greutății, o rulare lină și o capacitate excelentă de pornire.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Scania G38 oferă 14 trepte de viteză înainte, inclusiv o super treaptă de forță și o treaptă directă, precum și posibilitatea de a specifica până la 8 trepte pentru mersul înapoi.

Noua cutie de viteze G38 este mai scurtă decât GRSO926, cea mai comună cutie de viteze Scania pentru operațiuni similare. O diferență cheie este că G38 are o singură limitare a cuplului încorporată, întrerupând până la 100 Nm din puterea motorului la un anumit punct de viteză și turație, aproape imperceptibil pentru șofer.

În ciuda faptului că poate gestiona un cuplu de până la 3.800 Nm, noua cutie de viteze G38 are exact aceleași dimensiuni și greutate ca G33.

Așadar, cum este fabricată?

În esență, este vorba despre metalurgie, alegerea unor calități de oțel mai extreme și aplicarea unor tehnologii precum lustruirea dinților și shot peening (sablare specială cu alice, care introduce o tensiune negativa in suprafata piesei) pentru a crește duritatea și durabilitatea anumitor componente vitale.

Scania 770 V8 poate fi configurată cu noua cutie de viteze G38

În plus, au fost adăugate canale de ulei suplimentare pentru cele mai importante componente. Și cam atât! Asta, deoarece designul de bază al cutiilor de viteze din seria G este unul foarte robust în sine.

Mai ușoare și mai silențioase

Cutiile de viteze din seria G sunt, de obicei, cu 60-70 kg mai ușoare decât cutiile de viteze pe care le înlocuiesc, în principal datorită carcaselor complet din aluminiu și dimensiunilor generale mai mici. O altă realizare cheie este zgomotul redus, o condiție prealabilă pentru respectarea viitoarelor reglementări.

VEZI ȘI: Cum a proiectat Scania noile cutii de viteze G25CH și G33CH

Schimbările de viteze la aceste cutii de viteze manuale automate sunt efectuate de actuatoare pneumatice. Prin utilizarea frânelor de arbore, inginerii Scania au redus numărul de sincronizări, eliberând astfel spațiu pentru roți dințate mai late.

Gamă largă de aplicații grele

Cutiile de viteze din Seria G au fost revoluționare la momentul introducerii și rămân astfel. Ele oferă toate beneficiile posibile, fiind flexibile și adecvate pentru o gamă largă de aplicații care necesită mulți cai putere și cuplu.

Spre exemplu, camioanele de transport agabaritic vor beneficia cu siguranță de noua cutie de viteze G38. Este cea mai bună completare când vine vorba de trepte de performanță bine echilibrate în sistemul modular Scania.

Cutiile de viteze din seria G pot fi comandate și în versiuni HD (Heavy Duty), iar G38 nu face excepție. Cutia de viteze G38CH va veni cu o roată dințată planetară mai lată pentru a adăuga și mai multă robustețe. Aceasta crește capacitatea de a gestiona cuplul ridicat pe arborele cotit și în cele mai solicitante condiții rutiere. De obicei, acolo unde nu există asflat.

Din aceeași categorie...

Back to top button