Scania a continuat în 2018 tendința de creștere, înregistrând recorduri în mai multe domenii

Scania a continuat în 2018 tendința de creștere, înregistrând recorduri în mai multe domenii

În contextul celei mai mari tranziții industriale din istoria companiei, Scania a continuat în 2018 tendința de creștere, înregistrând recorduri în mai multe domenii.

Începând cu anul financiar 2018, prezentarea situației veniturilor a fost ajustată pentru a se alinia grupului Volkswagen (inclusiv perioadele comparate)

În 2018, Scania a înregistrat un venit operațional de 13.832 milioane de coroane suedeze (12.343 mil. SEK în 2017), iar rulajul din vânzări de vehicule și operațiuni de service a fost de 3.665 mil. coroane suedeze, mai mic ca în 2017.

“2018 a fost un an de creștere continuă și recorduri în mai multe segmente. Livrările de camioane, autobuze și autocare, respectiv cele de motoare au atins cele mai înalte niveluri din istoria Scania, la fel și volumul de service” spune, Henrik Henriksson, preșident și CEO Scania

Din punct de vedere al performanței vânzărilor, Scania a livrat în 2018 un totalde 96.477 de unități, cu 6% mai mult decât în 2017, când a livrat 90.777 de unități, vânzările nete ale grupului crescând cu 11% la 137.126 milioane de coroane suedeze (123.366 mil. SEK în 2017), fiind cele mai mari din istoria Scania.

Efectele cursului de schimb au avut un impact pozitiv asupra vânzărilor de 3%.

În 2018, comenzile pentru camioane, autobuze și autocare au scăzut cu 11%, la 97.446 de unități de la 109.415 unități în 2017. În trimestrul al patrulea, comenzile totale de vehicule Scania au scăzut cu 21% față de aceeași perioadă din anul anterior.

Continuă cererea de camioane
Cererea de camioane din Europa rămâne puternică datorită situației economice pozitive, combinată cu o nevoie de expansiune și niveluri atractive de finanțare.

De asemenea, nevoia de transport este în creștere, aceasta fiind determinată de industriile de bază, precum cea forestieră, agricolă și a bunurilor industriale.

VEZI ȘI: 37 de camioane Scania cu LNG achiziționate de spaniolii de la Delgo

Conform raportului Scania, deficitul de șoferi de camion au împiedicat o creștere mai puternică în zona clienților europeni.

În America Latină, cererea este determinată de revenirea pieței din Brazilia, care continuă. Cu toate acestea, există o cale lungă de revenire la nivelurile anterioare de top, spune Scania.

În Rusia, există o nevoie de modernizare, iar cererea este încă ridicată, deși instabilitatea politică o afectează într-o oarecare măsură negativ. În regiunea Asia, cererea din Orientul Mijlociu a scăzut drastic.

În China, segmentul de camioane europene este în creștere, în conformitate cu dezvoltarea sistemelor de logistică, împreună cu niveluri mai stricte de legislație privind emisiile.

Piața de camioane
Comenzile Scania au scăzut în al patrulea trimestru din 2018, totalizând 22.736 de unități. În Europa, acestea au scăzut cu 13%, până la 16.413 de unități, comparativ cu trimestrul al patrulea 2017 (18.920 de unități).

Cererea a scăzut în Franța, Olanda, Belgia și Danemarca, ceea ce a fost parțial compensat de o creștere în Marea Britanie.

Comenzile din America Latină au scăzut cu 53%, până la sfârșitul celui de-al patrulea trimestru al lui 2018, la 1.866, față de 3.994 de camioane în 2017, datorită cererii mici din Brazilia și Argentina, care a fost parțial compensată de o creștere în Chile.

În America Latină, comenzile au fost îngreunate de schimbarea gamei cu noua generație de camioane Scania.

În Eurasia, comenzile totale au scăzut în al patrulea trimestru, ajungând la 896 de camioane, cea mai mare scădere fiind în mare parte legată de Rusia.

Comenzile din Asia au scăzut în al patrulea trimestru și au însumat 1.969 de camioane. Principalele scăderi au fost înregistrate în Turcia, Iran, Indonezia, Coreea de Sud și Malaezia, parțial compensate de o revenire a pieței din China.

În Africa și în Oceania, comenzile au fost mai mari comparativ cu trimestrul al patrulea din 2017, în special în Africa de Sud, dar acest lucru a fost compensat într-o oarecare măsură de scăderea Kenyei și Tanzaniei. Comenzile s-au ridicat la 1.592 de camioane.

Livrări totale în scădere
Livrările totale de camioane ale companiei Scania au crescut cu 6%, până la 25.862 (24.309) unități în trimestrul al patrulea comparativ cu aceeași perioadă a lui 2017.

În Europa, livrările au crescut cu 9%, ajungând la 14.839 (13.559) unități comparativ cu cel de-al patrulea trimestru al anului 2017, iar în Eurasia au crescut la 3.165 de camioane.

Scania a continuat în 2018 tendința de creștere, înregistrând recorduri în mai multe domenii

De asemenea, în America Latină livrările au crescut, ajungând la 4.192 de unități, comparativ cu cel de-al patrulea trimestru din 2017. În Asia, livrările au scăzut cu 40% față de trimestrul patru din 2017, până la 2.339 de unități.

Livrările din Africa și Oceania au crescut cu 27%, până la 1.327 de camioane.

Piața europeană de camioane
Piața totală a camioanelor grele în cele 27 de țări membre ale Uniunii Europene (toate țările UE cu excepția Maltei) plus Norvegia, Elveția, Islanda și Bosnia-Herțegovina au crescut cu aproximativ 4%, până la aproximativ 322.100 de unități în 2018.

Înmatriculările camioanelor Scania la aproximativ 52.700 de unități, echivalentul unei cote de piață de aproximativ 16.4%.

Un 2018 bun pentru Scania România
În 2018, vânzările Scania România au fost împărțite în mod egal între noua generație (50%) și generația PGR (50%). Cea mai vândută configurație a fost cea pentru transport de marfă generală, model R 450, fiind la fel de bine vândut ca S 450.

Deoarece în 2017 producția și gama de produse pentru noua generație a avut o disponibilitate scăzută, vânzările s-au precipitat în ultima parte a anului 2017, rezultând o creștere de peste 5 ori a livrărilor în 2018, comparativ cu 2017. Cea mai mare flotă din noua generație de camioane Scania a fost de 110 unități în 2018.

În ceea ce privește segmentul de specializate, acesta a fost și el afectat de disponibilitatea în producție.

Scania a continuat în 2018 tendința de creștere, înregistrând recorduri în mai multe domenii

Anul 2018 ar fi trebuit să fie un an excelent pentru vehicule specializate având în vedere că șasiul Scania a fost parte din proiectul IGSU declarat câștigător, dar anulat de către autorități.

Scania România consideră 2018 ca fiind un an bun, deoarece noua generație de camioane a ajuns la un număr mare de clienți noi și segmente noi. De asemenea, gama XT consolideză percepția pe care clienții o au deja despre robustețea gamei de vehicule specializate.

În 2019, Scania va continua doar cu modelele din noua generație, doar câteva specializate pentru construcții rămânând disponibile din generația PGR în stocul din România. De asemenea, clienților interesați de achiziția de camioane cu propulsii alternative, Scania le va oferi modele alimentate cu gaz natural (CNG și LNG), precum și variante hibrid.

Pentru acest an, Scania va continua expansiunea națională, după ce în 2018 a deschis noul centru la Brașov, care s-a adaugat celor din Craiova și Pitești.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.