Scania a demarat testele de iarnă cu autobuzul Citywide

Scania a demarat testele de iarnă cu autobuzul Citywide
Recent, Scania a demarat noi sesiuni de teste la temperaturi de îngheț cu autobuzul urban Citywide la Arvidsjaur, aflat în aproprierea Cercului polar.

Autobuzele urbane trebuie să fie la fel de confortabile pentru pasageri, atât când vremea este neprietenoasă, cât și atunci când afară este foarte cald, astfel că, producătorii desfășoară o serie de teste pentru a se asigura că acestea sunt conforme cu cerințele generale.

Scania a demarat testele de iarnă cu autobuzul Citywide

Clima interioară din autobuze trebuie să fie percepută de toți pasagerii ca fiind plăcută, indiferent dacă sunt în picioare sau așezați. Acest lucru, în sine, este o provocare: ușile se deschid în mod repetat și lasă să intre curenți de aer rece sau cald.

Autobuzul Scania Citywide a fost testat în timpul iernii în Arvidsjaur,aflat în aproprierea Cercului polar, unde temperaturile nocturne pot scădea până la -30 de grade în ianuarie și februarie.

„Un autobuz urban trebuie să aibă cel puțin o temperatură interioară de 15 grade în autobuz atunci când sunt -20 grade afară”, spune Pär Jolind, consilier tehnic principal la Scania R&D.

Scania a demarat testele de iarnă cu autobuzul Citywide

„Scopul este ca sistemul de climatizare să distribuie aerul cald cât mai uniform posibil în zona pasagerilor. Pentru a atinge condițiile climatice, sistemul trebuie să poată răspunde la mulți factori diferiți: puține sau multe deschideri ale ușilor, climat variabil, temperatura exterioară cu sau fără soare, umiditate”, a completat oficialul Scania.

VEZI ȘI: Solaris va livra 10 autobuze hibrid Urbino 12 la Reghin

Cu senzori în întregul autobuz, temperaturile interioare sunt înregistrate de-a lungul plafonului, la înălțimea capului pasagerilor aflați în picioare, dar și la o înălțime similară a pasagerilor așezați. Treptat, sistemul de climatizare este reglat pentru a se potrivi cât mai multor pasageri posibil.

„În zilele noastre, plimbările cu autobuzul sunt mult mai confortabile din punct de vedere climatic, mai ales pentru șofer, dar și pasagerii beneficiază de un climat mai bun decât acum 20 de ani”, spune Jolind.

Follow #infotrucker