Scania demonstrează că utilizarea de componente remanufacturate (Reman) pe linia principală de asamblare este posibilă.
La începutul acestui an, Scania a reușit să integreze componente remanufacturate pe linia principală de asamblare din Suedia.
Acest succes face parte din proiectul de cercetare comun iReGear, desfășurat în colaborare cu KTH Royal Institute of Technology și Scandinavian Transmission Service AB. Proiectul, care a presupus remanufacturarea unei cutii de viteze, a fost finanțat de Vinnova, agenția suedeză pentru inovare.
Cutia de viteze remanufacturată a trecut prin aceleași etape riguroase de testare și evaluare a calității ca o cutie de viteze nouă. A fost testată pe aceeași platformă, cu monitorizarea a aproximativ 100 de parametri de calitate și funcționare.
Această cutie de viteze remanufacturată este un exemplu convingător al modului în care producția de camioane poate deveni mai durabilă, circulară și eficientă, păstrând în același timp cele mai înalte standarde de calitate, spune Fredrik Nilzén, șeful departamentului de sustenabilitate din cadrul Scania.
Cutia de viteze remanufacturată a îndeplinit toate cerințele și a fost confirmată ca fiind „la fel de bună ca una nouă”. Acest lucru garantează că respectă standardele de calitate și performanță necesare pentru a fi instalată pe camioane Scania.
Avantaje de mediu
Pe lângă faptul că produsul remanufacturat este practic ca nou, procesul de producție a oferit avantaje semnificative pentru mediu. De exemplu, în cazul remanufacturării cutiilor de viteze, rata de înlocuire a componentelor poate varia între 10% și 100%, în funcție de gradul de uzură.
VEZI ȘI: Volvo va utiliza și mai mult oțel eco la producția de camioane
Totuși, cutia de viteze remanufacturată a consumat cu aproximativ 50% mai puține materiale și a generat cu 45% mai puține emisii de carbon, comparativ cu una fabricată integral din componente noi. Acest fapt evidențiază potențialul considerabil al remanufacturării în reducerea impactului asupra mediului.
Remanufacturarea este recunoscută în industria auto drept o soluție viabilă pentru reducerea impactului asupra mediului și sprijinirea economiei circulare. Această practică permite reutilizarea și refabricarea componentelor auto, contribuind astfel la reducerea consumului de resurse și la minimizarea deșeurilor.
În ciuda beneficiilor semnificative, remanufacturarea în sectorul auto european este încă limitată. Potrivit unui raport din 2015 al Rețelei europene de refabricare, aceasta reprezentă doar 1,1% din producția totală.
Pentru a valorifica pe deplin acest potențial, producătorii auto ar trebui să integreze componente remanufacturate în producția de vehicule noi, nu doar în vânzările de piese de schimb. Aceasta ar contribui la creșterea scalabilității procesului și ar accelera tranziția către o economie circulară în industria auto.