Scania a introdus în premieră frână de parcare electrică

Scania a introdus în premieră frână de parcare electrică

Pe lângă noua serie P și noua gama de construcții XT, Scania a introdus pentru prima dată pe camioanele sale, ca opțiune, frână de parcare electrică.

Prezentă pe aceeași poziție ca cea clasică, în fața șoferului, aceasta este sensibilă la presiune, ceea ce înseamnă că se poate aplica gradual.

Din moment ce frâna de parcare este controlată electrică, aceasta poate fi echipată cu noi funcționalități. Spre exemplu, aceasta este activată în mod automat dacă viteza de deplasare este mică, iar șoferul decuplează centura de siguranță sau ușa este deschisă.

Această caracteristică de siguranță inteligentă se asigură că șoferii stresați nu vor mai experimenta situațiile dramatice de a-și vedea camionul parcat că începe să se miște, mai ales atunci când este încărcat.

Funcția a fost cerută de majoritatea clienților din segmentul de distribuție, acolo unde urcările și coborârile din camion sunt dese.

Frâna de parcare electrică vine și cu funcția “Hill hold”.

Atunci când poziția Auto Hold a frânei de parcare electrice este activată, camionul este ținut în rampă. De asemenea, această funcție se activează automat ori de câte ori camionul se oprește, spre exemplu în cozile din trafic.

VEZI ȘI: Eurotunnel a înregistat un nou record istoric de trafic în această vara

Dacă vehicululul este în staționare pentru mai mult timp, funcția trece în mod automat din poziția Auto Hold (care utilizează frânele de serviciu, atunci când un simbol verde de frână de parcare este afișat) în poziția de frână de parcare (care utilizează frânele cu arcuri și afișează un simbol de culoare roșie).

Un aspect al tuturor tipurilor de sisteme de asistență este ca acestea să nu creeze un disconfort și stres suplimentar pentru șofer.

Inginerii Scania au dat o și mai mare atenție, după ce au studiat în detaliu automobilele din grupul VE, unor factori precum utilizarea cât mai lină, indiferent de tipul de frână de parcare sau dacă funcția Auto Hold a fost decuplată de șofer, atunci când a angajat cutia de viteze, iar motorul este pornit.

Dacă vehiculul a fost parcat cu funcția de frână de parcare activată, aceasta este dezactivată (cu condiția ca toate criteriile pentru activarea ei să fie îndeplinite – centura de siguranță cuplată, ușă închisă), iar camionul schimbă în mod automat în modul Auto Hold pentru a putea înainta.

Câteva soluții specifice segmentului de construcții
Pe lângă lansarea unei game largi de caracteristici specifice sectorului de construcții, Scania a introdus și o mulțime de alte componente și soluții așteptate cu nerăbdare.

O parte din acestea au facut parte din oferta Scania și în trecut, însă o parte sunt complet noi sau au fost îmbunătățite.

Ultimele două categorii includ opțiuni precum prize de aer mărite în două versiuni diferite, una dintre ele fiind proiectată special pentru aplicații heavy-duty.

Prizele de aer superioare de pe laterala camionului sunt destinate pentru utilizarea în zone cu praf și medii expuse, ajutând să se mențină o disponibilitate crescută fără a afecta consumul de carburant din cauza unei tubulaturi lungi sau a unui filtru de aer îmbâcsit.

Versiunea Heavy-Duty (HD) de camion are două filtre de aer și poate suporta aproximativ 40 kilograme de praf înainte să fie înlocuit, ceea ce mărește de 4 ori timpul de operare comparativ cu soluțiile anterioare.

Noua generație de camioane XT este disponibilă cu sistem de eșapament vertical. Noutatea este că acesta poate fi montat în două poziții diferite în spatele cabinei, facilitându-le producătorilor de suprastructuri să lucreze mai ușor.

Din perspectiva producătorului de suprastructuri
Dacă tot am adus în discuție producătorii de suprastructuri, trebuie să știți că aceștia au primit o atenție sporită din partea Scania.

În decursul timpului Scania a făcut mari eforturi de a simplifica munca de personalizare depusă atât de clienți cât și de producătorii de suprastructuri

Unul din exemplele evidente de pe noua gamă de camioane pentru construcții este rândul superior de găuri în cadru șasiului pe care cei care produc suprastructuri sunt liberi să le folosească după cum doresc.

Amortizoarele spate și puntea față dublă nu depășesc înălțimea cadrului șasiului, iar ultima axă liftabilă cu acționare electică introdusă în toamna lui 2016 asigură faptul că nu mai este necesar să existe conducte hidraulice voluminoase și expuse.

De asemenea, Scania a pregătit trasee și ieșiri atât pentru sistemul electric, cât și pentru aer, ceea ce face lucrurile mai ușoare pentru suprastructuriști, reducând mult nevoia de a improviza.

Pe lângă dezvoltarea și facilitarea efectuării lucrărilor de construcție a suprastructurilor pe camioane, Scania se concentrează și pe informare și instruire.

Astfel, profesioniștii industriei de suprastructuri au la dispoziție un nou site dezvoltat, cu informații utile, schițe și diverse cursuri de formare în variantă fizică sau web-based.

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *