Scania a introdus motorul DC13 de 540 CP, cel mai puternic al gamei cu 6 cilindri în linie

Scania a introdus motorul DC13 de 540 CP, cel mai puternic al gamei cu 6 cilindri în linie
Scania a introdus în gama propulsoarelor de 13 litri cu 6 cilindri în linie, motorul DC13 de 540 CP, care oferă mai multă putere, manevrabilitate, dar și o sarcină utilă mai mare pe puntea față.

Scania a prezentat motorul DC13, cu 6 cilindri în linie, conceput pentru transportatorii care își doresc performanțe ridicate, dar pentru care contează sarcina utilă pe puntea față, ceea ce contravine utilizării unui motor V8, acesta fiind mai greu.

Scania a introdus motorul DC13 de 540 CP, cel mai puternic al gamei cu 6 cilindri în linie

Cu o putere de 540 CP, noul DC13 166 devine cel mai puternic din gama de 13 litri cu 6 cilindri în linie, acesta fiind chiar mai puternic decât primul motor oferit în gama V8, care are 520 CP.

Conform lui Alexander Vlaskan, CEO Scania, motorul de 540 CP a fost conceput în special pentru piețele în care utilizarea unui V8 nu este posibilă datorită cerințelor legale privind încărcările pe puntea față, motorul de 13 litri fiind, potrivit acestuia, o soluție pentru clienții care nu vor să facă compromisuri.

Astfel, motoarele de 13 litri cu 6 cilindri în linie sunt disponibile în versiunile de putere: 370, 410, 450, 500 și 540 CP. La fel ca versiunea de 500 CP, noul propulsor este echipat cu aceeași turbosuflantă robustă cu geometrie fixă.

VEZI ȘI: Noul Actros cu Active Drive Assist testat de compania de transport Wagenstetter

În ceea ce privește consumul pentru motorul DC13 de 540 CP, Scania spune că oferă o economie de până la 2%. Cuplul maxim de 2.700 Nm este disponibil între 1.000 și 1.300 rotații pe minut.

Un nou sistem de alarmă împotriva furtului de motorină
Furturile de motorină din camioane sunt o problemă majoră pentru mulți transportatori din diferite regiuni. Problema principală nu este întotdeauna valoarea combustibilului furat – deși este enervant – ci faptul că vehiculul ar putea fi blocat timp de câteva ore înainte de a putea continua.

În afara noului motor, Scania a prezentat și un nou sistem de alarmă împotriva furtului de motorină. Sistemul funcționează împreună cu pachetul Scania Control și informează, prin sistemul de management al flotei, printr-un sms sau email o eventuală problemă.

Evitarea greșelilor în timpul ciclurilor de încărcare
Scania introduce acum o mai bună manipulare a încărcăturii pentru camioanele care transportă containere, swap-body sau alte suprastructuri. Atunci când utilizați suspensia pe aer pentru ridicarea sau coborârea camionului sub suprastructura propriu-zisă, este foarte important ca mișcarea să fie doar verticală.

Astfel, provocările precum poziționarea corectă a camionului sau, atunci când este descărcat, riscul de a deteriora picioarele de sprijin prin mișcare orizontală, pot fi evitate.

Acest lucru este esențial în special pentru camioanele cu axă viratoare liftantă pe puntea spate, deoarece acestea tind să se deplaseze diferit datorită sistemului separat de pivotare. Scania a eliminat acest pericol prin introducerea unei caracteristici care eliberează automat frânele pe axa liftantă. Cu roțile rulând liber, nu se transferă forțe din axa viratoare și liftantă care poate muta camionul din poziția dorită.

Caroserie conectată pentru un control sporit
De asemenea, sistemul BCI (Bodywork Communication Interface) poate fi folosit pentru supravegherea și documentarea unui funcții importante ale camionului.

Datele furnizate de senzori pentru greutate, temperatură, unghiuri etc., pot fi trimise prin intermediul sistemului telematic Scania C300 Communicator la sistemul de management al flotei clientului. Totul pentru a avea un control total pe toată durata transportului, mai ales dacă este vorba de mărfuri perisabile, congelate sau produse fragile.

Follow #infotrucker