
Scania a lansat gama comercială de camioane electrice, o piatră de hotar importantă în obiectivul suedezilor de a fi lideri în tranziția către un sistem de transport sustenabil.
Camioanele hibride plug-in (PHEV) de înaltă performanță și cele 100% electrice (BEV) se concentrează inițial pe aplicațiile urbane, inclusiv pe distribuția către comercianții cu amănuntul.
Lansarea gamei de camioane electrice marchează un pas semnificativ în dezvoltarea companiei suedeze suedezilor. În următorii ani, Scania va continua să-și dezvolte gama de vehicule electrificate pentru toate aplicațiile, inclusiv transportul pe distanțe lungi și construcții.
Electrificarea gamei grele de camioane este decisivă pentru atingerea obiectivului din cadrul Acordului de la Paris, acela de a limita încălzirea globală la sub 1.5°C.
Prin urmare, camioanele electrice vor fi din ce în ce mai atractive pentru o parte dintre clienți, în special pentru cei care au activitate în orașe. În etapele inițiale, Scania va dezvolta și implementa camioane hibride și complet electrice, în parteneriat cu acești clienți.
Noua gamă de camioane electrice Scania este disponibilă cu un pachet de baterii de 165 – 300 kWh pentru motorul electric de 230 kW, echivalent cu aproximativ 310 CP, respectiv cu versiuni de cabină seria L și P.Clienții pot selecta cinci sau nouă baterii, acestea din urmă pentru o autonomie de până la 250 km cu o singură încărcare.

Camionul hibrid plug-in Scania, disponibil cu versiuni de cabină din seria L și P, oferă oportunități de a parcurge distanțe mari cu ajutorul motorului termic, respectiv până la 60 km în modul electric, atunci când este necesar. Combinat cu combustibil regenerabil, operatorii își pot reduce semnificativ impactul asupra mediului.
Ambele tehnologii se bazează pe sistemul modular Scania cu componente testate pe întreaga gamă de camioane.
VEZI ȘI: Repausul săptămânal normal în afara cabinei… Greu de respectat!
În plus față de transporturile de marfă generală și de temperatură controlată, camioanele electrice pot fi echipate cu lifturi de container cu cârlig, basculante, betoniere și colectoare deșeuri, precum și cu suprastructuri speciale cum ar fi cele pentru stingerea incendiilor și salvare.
Atât camionul hidrid plug-in, cât și cel complet electric vor fi esențiale pentru funcționarea în numărul tot mai mare de zone urbane din întreaga lume, cu zone de emisii reduse.
De asemenea, acestea oferă oportunități pentru o utilizare sporită a vehiculului. Cu livrări silențioase, serviciile de transport pot fi extinse până noaptea târziu și dimineața devreme, evitând congestia traficului și dificultățile de parcare. Studiile arată că livrările în afara orelor de vârf pot fi cu peste 30% mai rapide decât pe rutele de transport echivalente în timpul zilei, datorită parcării mai simple la punctele de livrare, a diminuării ambuteiajelor, a vitezei mai mari și a creșterii frecvenței întâlnirii semafoarelor verzi în intersecții.
Camionul 100% electric este disponibil cu pachet de cinci baterii cu o capacitate totală de 165 kWh sau nouă baterii cu o capacitate totală de 300 kWh. Una din baterii este amplasată în fostul tunel al motoruluitermic, în timp ce restul de patru sau opt baterii sunt montate de-a lungul șasiului.

Bateriile pot fi încărcate convenabil cu 130 kW DC folosind un conector Combined Charging System (CCS). Timpul de încărcare de la zero la 80% este de aproximativ 40 de minute pentru opțiunea cu cinci baterii și de aproximativ 65 de minute pentru opțiunea cu nouă baterii. Între timp, bateriile sunt încărcate continuu în mișcare prin recuperarea energiei de frânare.
Deoarece camionul hibrid plug-in are și un motor termic, spațiul disponibil pentru baterii este mai mic. Acesta este echipat cu trei baterii pentru o putere instalată de 90 kWh pentru motorul electric de 115 kW.
Timpul de încărcare de la zero la 80% este de aproximativ 35 de minute și, pe lângă încărcarea prin recuperarea energiei de frânare, puterea bateriei poate fi completată în timpul încărcării și descărcării. Motorul electric este combinat cu un motor cu combustie de 280-360 CP. Autonomia numai în modul electric este de 60 km.
Cu modul silențios al ambelor camioane și o accelerația remarcabilă a camionului complet electric grație cuplului de 2.200 Nm, acestea oferă o experiență de conducere foarte diferită și incitantă.