Camioane

Scania actualizează sistemul CCAP (Cruise Control with Active Prediction)

Scania introduce o actualizare majoră a sistemului CCAP (Cruise Control with Active Prediction), care poate aduce o economie de consum de până la 2%.

Sistemul va fi inclus pe toate camioanele Scania cu cutii de viteze G25 și G33 din luna iunie și poate fi instalat ulterior pe toate camioanele Scania cu sistem de propulsie Super.

Prin creșterea capacității de calcul, folosirea unor algoritmi mai inteligenți și o utilizare optimizată a datelor de la hărți, camioanele Scania cu noul sistem CCAP vor putea obține reduceri de consum de până la 2% pe drumurile deluroase, menținând aceeași viteză medie.

Noul sistem va oferi o dinamică și mai fluentă și un plus de manevrabilitate, moduri de performanță cu gamă mai mare de ajustare, o adaptare dinamică mai bună la condițiile reale de drum și de trafic și perioade mai lungi de rulare liberă.

”Cu această actualizare, aducem Scania Opticruise și sistemul nostru predictiv la un nou nivel, și mai inteligent. Clienții noștri și șoferii lor pot alege acum cu mai mare precizie ce așteptări au de la camion, prioritizând consumul sau viteza medie”, a declarat Stefan Dorski, șeful Scania Trucks.

VEZI ȘI: Test Scania 460 R Super: Eficiență la superlativ

Sistemul CCAP al Scania este deja recunoscut pentru capcitatea de a ”privi înainte” și a plănui modul optim de funcționare a camionului la urcări și coborîri, pe baza hărților topografice. Ideea generală este de a evita orice fel de frânări inutile, utilizarea treptei de viteză optime fără schimburi frecvente și fructificarea la maxim a energiei cinetice a camionului.

”Implementarea acestor trucuri poate părea simplă în teorie, dar în realitate trebuie luați în calcul și procesați o multitudine de parametri pentru a ajunge la un rezultat optim. Inginerii noștri au reușit să facă sistemul și mai inteligent și capabil să ia decizii în funcție de intențiile șoferului”, spune Julian Kurzawscki Modro, Director de Aplicații la Scania Trucks.

Un camion Scania pentru distanțe lungi este echipat în mod normal cu până la trei moduri de performanță: Economy, Standard și Power. Pe lângă acestea, fiecare mod poate fi setat la trei niveluri diferite, pentru a semnala cât de mult trebuie prioritizată setarea într-o anumită situație.

”Un șofer dispus să economisească motorină cât mai mult posibil va alege modul Economy și nivelul 3. Camionul va ști atunci că șoferul va accepta ca viteza să scadă mai mult și mai devreme înainte de a atinge vârful unei urcări. Dar adesea viteza medie va fi aceeași, deoarece camionul va putea acum să ruleze liber mai mult, cu transmisia în modul neutru. Setarea nu va avea efect tot timpul, de exemplu în traficul aglomerat. Dar ideea este că șoferul poate prioritiza mai mult un anumit aspect”, mai spune Kurzawscki Modro.

Șoferii nu trebuie însă să aleagă cele mai extreme setări pentru a reduce consumul. O alegere moderată, precum modul Standard pe nivelul 2, va aduce și ea economii de consum față de vechea versiune a sistemului.

”Creșterea puterii de calcul și noii algoritmi vor face mereu diferența. Șoferii vor experimenta o adaptare mai dinamică a vitezei, în acord cu intenția setată și condițiile de drum și de trafic. Camionul va prelua și va livra dorințele șoferului”, a concluzionat  Kurzawscki Modro.

Toate camioanele Scania (cu rare excepții) care sunt comandate acum cu funcția CCAP vor primi automat noua versiune. Camioanele cu sistem de propulsie Super deja livrate vor putea face actualizarea la un atelier Scania.

Din aceeași categorie...

Back to top button