
Le Coq transportă băuturile pe străzile din Tallinn (Estonia) cu ajutorul unui camion electric cu baterii Scania de 29 de tone.
Scania a livrat primul camion electric cu baterii Scania 25 P din Estonia, care face transport în numele companiei A. Le Coq, cel mai mare producător de băuturi din Estonia. Potrivit producătorului suedez, acesta este primul camion electric cu baterii livrat în Țările Baltice, dar numărul acestora va crește în anii următori.
„Acesta este primul camion achiziționat de către companie. Până în prezent, au fost folosite doar posibilitățile oferite de companiile de transport de marfă”, spune Tarmo Noops, șeful A. Le Coq.
Șeful A. Le Coq dezvăluie că firma de transport utilizată până acum nu are potențialul să achiziționeze camioane electrice noi din cauza prețurilor acestora.
“Acest lucru înseamnă că este dorința de a promova transportul de marfă ecologic. Obiectivul A. Le Coq de a îmbunătăți schimbările climatice este clar: dorim să lăsăm o lume mai curată și mai bună pentru generațiile viitoare”, a declarat Nupp.
Deși este scump, vine cu mai multe avantaje ulterioare
Nups mai spune că prețul unui camion electric este de două ori mai mare decât cel al unuia cu motor diesel, dar are mai multe avantaje în ceea ce privește eficiența energetică și consumul de combustibil.
“Prețul petrolului continuă să crească, dar cu cât producem mai multă energie verde, cu atât costă mai puțin pentru fiecare kilometru utilizarea unui camion electric. În prezent, prețul energiei electrice pe kilometru este cu o treime mai mic decât cel al motorinei”, a explicat Nūps.
Deoarece vehiculul nu are un motor cu combustie internă și sistem de evacuare a noxelor, acesta provoacă mai puțin zgomot și mai puțină poluare a aerului în mediul urban.
Până la 250 de kilometri autonimie
Camionul are o lungime de 11,5 metri și o lățime de 1,35 metri. Greutatea totală a vehiculului este de 29 de tone, iar sarcina utilă este de 14 tone. Acesta consumă 1,3 kilowați oră pe kilometru și poate parcurge până la 250 de kilometri cu o baterie complet încărcată. Energia electrică pentru deplasare este furnizată de o baterie de 300kwh.
Obiectivele Scania privind camioanele electrice
Scania își propune ca până în 2025, 10% din toate camioanele noi vândute să fie electrice, iar până în 2030, jumătate din toate camioanele noi produse.
“Aceste obiective sunt legate de obiectivele Acordului de la Paris privind clima. Pentru a îmbunătăți clima mondială, emisiile de dioxid de carbon trebuie reduse la jumătate la fiecare 10 ani. Vehiculele reprezintă o modalitate de a realiza acest lucru. Scania a devenit acum primul producător de camioane din lume. care a stabilit obiective solide din punct de vedere științific pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în procesele sale de producție”, spune Janno Karu, șeful filialei Scania din Țările Baltice.
Potrivit lui Karu, există trei obstacole principale în calea tranziției ecologice în domeniul transportului rutier. În primul rând, un camion electric este de aproape două ori mai scump decât unul diesel, ceea ce-l face inaccesibil pentru mulți transportatori. În al doilea rând, nu există suficiente puncte de încărcare pe drum. Al treilea rând este necesară creșterea capacității de producție a energiei verzi. Abordarea acestor trei puncte necesită sprijinul fiecărui guvernelor și al Uniunii Europene.
Reducerea emisiilor de carbon este o provocare
Kristi Klaas, curator al tranziției ecologice în Estonia, spune că sectorul transporturilor reprezintă aproximativ 17% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră.
“Reducerea emisiilor din sectorul transporturilor este o provocare pentru UE și pentru fiecare dintre țările sale membre, deoarece în Estonia, de exemplu, trebuie să reducem emisiile din sectorul transporturilor și din agricultură cu 13% până în 2030. Este posibil ca obiectivul să crească la 24% după noile discuții privind clima”, spune Klaas.
VEZI ȘI: Daimler Truck testează un camion FCEV cu hidrogen lichid
Acesta a adăugat că obiectivele vor fi atinse prin trei metode: sectorul public să cumpere vehicule ecologice și să creeze o infrastructură care să susțină mașinile ecologice, ceea ce ar genera, de asemenea, interes și inițiativă din partea sectorului privat.
“Din această vară, sectorul public estonian și autoritățile publice vor cumpăra numai autobuze, camioane și mașini ecologice. Infrastructura de încărcare este o altă provocare, iar UE negociază în prezent necesitatea unor stații de încărcare în întreaga UE”, a adăugat curatorul Klasa.