Companii de transportTop News

Scania R580 V8 Highline, noul camion pentru recuperare și tractare BRS

Firma olandeză de recuperare și tractare Besems Recovery Service (BRS) din Tilburg și-a completat flota cu un camion Scania R580 V8 Highline. Acesta este utilizat în jurul orașului Tilburg și în regiune.

Potrivit directorul și coproprietarul BRS, Angelo Besems, firma a ales în mod conștient un șasiu Scania, deoarece acesta avea exact specificațiile tehnice pe care acesta le avea în minte.

Scania R580 V8 Highline, noul camion pentru recuperare și tractare BRS

„Scania este bine-cunoscută în segmentul celor mai grele camioane pentru rezistența și durabilitatea sa. Acesta este un șasiu pe care îl întâlnești în mod normal în Suedia în exploatările miniere. Nu degeaba acest camion are cel mai greu reductor și cel mai puternic șasiu disponibil din fabrică”, spune Angelo, care se află la conducerea BRS, fosta Gijsbers Bedrijven Tilburg, împreună cu sora sa Ilona, din 2016.

De fapt, noul Scania este o combinație inteligentă între o caroserie de înaltă tehnologie de ultimă generație și un șasiu de școală veche, pentru o robustețe cât mai mare, dar cu o cabină și un motor modern. Iar Scania poate livra toate acestea din fabrică. Toate acestea, împreună cu motorul V8, a făcut alegerea pentru Angelo mult mai ușoară. În plus, a contat și relația cu dealerului.

„Pentru lucrări grele avem deja un Scania cu o macara de 43 tone, așa că îl cunoaștem pe dealerul din Tilburg. Acesta s-au dovedit a fi foarte important și implicat în tot parcursul de cumpărare și producție”, mai spune Angelo.

MTMA de 140 de tone

Suprastructura a fost proiectată în întregime în conformitate cu specificațiile pe care BRS le consideră necesare. Dar și șasiul este foarte distinctiv.

„Am optat pentru un Scania R580 Highline 8×4 cu două punți față de 9 tone. Împreună cu o suspensie cu foi parabolice progresive pe toate laturile și cu cel mai greu reductor disponibil, am acum un tandem de 2×16 tone care ajunge la 140 de tone (MTMA). Și despre asta este vorba pentru mine. Pentru că în timpul unei operațiuni de recuperare se poate observa că, imediat ce începem să ridicăm, presiunea pe tandem crește rapid, în timp ce presiunea pe punțile din față scade”, explică Angelo.

Chiar și în această configurație clasică, raza de întoarcere este compactă.

Camionul are o greutate proprie de 31 de tone. Acest lucru se datorează faptului că Angelo transportă aproape cinci tone de balast pentru a menține o presiune suficientă pe punțile din față în timpul celor mai grele lucrări.

Scania R580 Highline 8x4, noul camion pentru recuperare și tractare BRS

„Deasupra celei de-a doua punți de direcție avem 3,5 tone de greutate, iar în fața primei axe, sub bara de protecție, am făcut un container cu 1.200 kg de plumb. Astfel, fără sarcină, rulăm aproape întotdeauna la greutatea maximă pe punțile față.

În mod normal, BRS își construiește singură vehiculele de salvare, dar, din cauza presiunii continue din cadrul companiei și a lipsei de timp, a optat pentru o suprastructură realizată de De Groot Techniek din Brakel. Inima acesteia este reprezentată de două trolii hidraulice grele Sepson cu viteză variabilă, cu un cablu de oțel de 26 mm. Cu acestea, BRS are 2×20 de tone la bord. „De aceea nu trebuie să lucrăm aproape niciodată cu linii duble”, spune Angelo.

Liniile se deplasează pe două scripeți, deasupra unui braț de 4,5 metri de două ori extensibil, care poate fi, de asemenea, ridicat.

VEZI ȘI: Volvo Trucks testează camioane electrice cu pile de combustie cu hidrogen

„În acest fel, putem ridica și trage în același timp. Mașina în sine poate fi stabilizată cu ajutorul a două cale hidraulice din spate, care se extind și spre exterior. Acest lucru îmbunătățește considerabil stabilitatea vehiculului în timpul operațiunilor de tractare laterală.
O caracteristică specială este monitorizarea cu camera a troliurilor. „Trebuie să ne asigurăm că linia se înfășoară corect, altfel o vom rupe imediat. Putem vedea asta pe un monitor de pe unul dintre panourile de comandă”, spune Angelo.

Furcă dublu extensibilă de 26 de tone

Dar, probabil, un instrument și mai important este furca dublu extensibilă de 26 de tone. Toate sistemele hidraulice sunt acționate prin intermediul unei telecomenzi radio. Întreaga instalație are propriul său sistem de can-bus, care este aproape complet separat de cel al camionului.

Finisat așa cum și-a dorit Besems

„În zilele noastre ai nevoie de multe echipamente și pentru că fiecare marcă de camion necesită atașamente diferite atunci când îl repui pe șosea. Toate acestea se află în 12 dulapuri, dintre care șase sunt pe fiecare parte a mașinii.” Toate ușile dulapurilor se deschid separat, nu în perechi. Pe partea interioară a ușii este fixat echipamentul specific. Pentru un acces mai ușor, dulapurile din față au trepte rabatabile, iar dulapurile din spate au o platformă retractabilă.

Disponibili 24 de ore din 24, 7 zile din 7

„Noul camion de recuperare Scania este o completare excelentă a flotei existente, permițându-ne să efectuăm cele mai grele lucrări de recuperare pentru clienții noștri.”

Pe lângă noul camion, BRS are două camioane de recuperare de mare capacitate, o macara, un trailer cu platformă joasă, stivuitoare de mare capacitate și un set de recuperare. Acest lucru previne ca autocamioanele răsturnate să se învârtă sau să facă mișcări necontrolate atunci când sunt repuse în poziție verticală.

„Cu acest vehicul, suntem disponibili 24 de ore din 24, 7 zile din 7. Avem o echipă de oameni specializați care lucrează în regim de gardă. Dar lucrăm, de asemenea, în regiune și în străinătate. De aceea, în cabină mai sunt încă două paturi și un frigider de cabină”, spune Angelo.

Din aceeași categorie...

Back to top button