Camioane

Scania începe producția de camioane electrice din seriile R și S

Scania anunță o autonomie de până la 390 de km pentru noua generație de camioane electrice pentru transport urban și regional.

Scania anunță debutul producției de camioane electrice cu cabine R și S pentru transport regional la Södertälje. Acestea sunt disponibile în versiuni cu motoare de 400 sau 450 kW, considerabil mai mari decât cele ale majorității camioanelor convenționale care circulă pe șosele.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Gama de camioane electrice Scania pentru operațiuni de transport regional a fost prezentată pentru prima dată în 2022, iar de atunci producătorul suedez a acumulat un portofoliu solid de comenzi.

Omologată pentru o greutate totală maximă autorizată de 64 de tone, gama de camioane electrice Scania pentru transport urban și regional este disponibilă în versiune cap tractor și autoșasiu cu noi pachete de baterii Northvolt, care oferă o autonomie de peste 390 de kilometri (29 de tone) și peste 370 de kilometri (40 de tone).

Scania a început producția camioanelor electrice pentru transport urban și regional

Ca întotdeauna, autonomia va varia în funcție de greutate, funcționare, condiții meteorologice, stil de condus și așa mai departe, dar o autobasculantă urbană de 27 de tone cu șase baterii poate parcurge până la 350 km cu o singură încărcare.

O oră de încărcare va adăuga apoi 270 km de autonomie. Și nu este nevoie de cele mai înalte puncte de încărcare disponibile cu 350 kW pentru a obține timpi de încărcare rezonabili: un încărcător de 130 kW va adăuga 100 km de autonomie într-o oră pentru un camion care consumă 1,3 kWh/km.

VEZI ȘI: MAN începe să accepte comenzi pentru camioane electrice

“Suntem un pic blocați în conceptul de a umple întotdeauna de la 10% la 100%, așa cum facem cu motorina”, spune Fredrik Allard, vicepreședinte senior și șef al departamentului E-mobility la Scania. “În cazul camioanelor electrice cu baterii, mentalitatea ar trebui să fie aceea de a încărca în schimb pentru distanța necesară: dacă aveți de parcurs 120 km până la încărcătorul din curte, nu ar fi necesar să încărcați mai mult de această distanță, cu o mică marjă suplimentară”, explică acesta.

Soluții urbane actualizate și camioane electrice noi

Primele camioane electrice cu baterii de la Scania sunt pe piață din 2021 și au fost vârful de lance al tranziției către transporturi fără combustibili fosili, în principal în aplicațiile urbane.

Prin intermediul camioanelor electrice actualizate pentru mediul urban, care includ noile pachete de baterii ecologice și șasiuri adaptate pentru electrificare, alături de servicii precum Scania Charging Access, oferta Scania a ajuns la un nivel de dezvoltare care o face atractivă și de referință pentru un spectru larg de clienți, indiferent de sarcinile lor de transport.

Scania a început producția de camioane electrice din seriile R și S

În paralel, Scania introduce o gamă de noi camioane electrice, familia EM C1-4, în nu mai puțin de cinci versiuni de putere diferite. Se așteaptă ca EM C1-4 să devină modelul de volum pentru Scania, datorită flexibilității sale. Acesta urmează să intre în producția de serie începând cu trimestrul IV din 2024.

“Prin această adăugare, introducem posibilitatea de a personaliza, de asemenea, camioanele electrice, în funcție de operațiunile reale ale acestora”, spune Allard.

Bateriile care fac diferența

Scania folosește baterii Northvolt care sunt garantate pentru 1,5 milioane de kilometri și despre care spune că au o amprenta de carbon de aproximativ o treime din cea a unei referințe comparative din industrie.

Unul dintre principalele puncte forte ale bateriilor Scania este reprezentat de caracteristicile lor de încărcare. Spre deosebire de multe alte baterii, acestea pot fi încărcate în mod repetat până la 100% din fereastra SOC fără niciun impact asupra duratei de viață.

Scania a început producția camioanelor electrice pentru transport urban și regional

De asemenea, acestea au o curbă de încărcare dreaptă, ceea ce înseamnă că se încarcă cu aceeași viteză atunci când sunt aproape pline ca și atunci când sunt aproape goale. Curba de încărcare dreaptă oferă timpi de încărcare previzibili, iar durata lungă de viață a bateriei asigură un cost total de proprietate scăzut.

Scania a realizat aceste capacități rare, asigurându-se că bateriile au întotdeauna temperatura potrivită. Împreună cu Northvolt, Scania a adaptat tehnologia bateriilor pentru vehiculele grele, cu o capacitate ridicată a bateriilor în raport cu așa-numita rată C (curentul la care o baterie este încărcată și descărcată).

Serviciul Scania Charging Access

La începutul acestui an a fost prezentat Scania Charging Access, un serviciu care este acum disponibil flotelor. Scania oferă acces fără întreruperi la o rețea de încărcare la nivel european în 12 țări, cu puncte de încărcare clasificate în funcție de cât de potrivite sunt pentru camioane.

Indiferent de cine operează punctele de încărcare din rețea, clientul va primi o singură factură consolidată, de la Scania. Serviciul nu presupune nici o taxă de înscriere sau taxe lunare. Deținerea a cel puțin unui camion Scania de orice fel este, de fapt, singura condiție pentru acces la Scania Charging Access.

scania 45r camion electric1

Magnus Höglund, șeful departamentului Charging Solutions de la Scania, spune că “serviciul este conceput în primul rând pentru încărcarea pe traseu, iar misiunea Scania este de a permite și simplifica pentru o electrificare reală, eliminând din ecuație orice, de la anxietatea legată de autonomie până la nemulțumirile administrative și oferind puncte de încărcare pregătite pentru camioane.”

Deși rețeaua actuală pentru camioane și autobuze este limitată pentru început, Höglund prevede o creștere rapidă.

Din aceeași categorie...

Back to top button