Scania introduce o noua punte tandem cu reductor simplu și a doua axă liftantă

Scania a lansat o nouă punte tandem cu reductor simplu (fără reductoare în butuci) și a doua axă liftantă, care asigură plecări de pe loc fără eforturi și economii rezonabile de carburant la viteze mai mari.
Cuțitul elvețian al camioanelor nu s-a inventat, dar un camion echipat cu noua punte tandem Scania RB885 s-ar apropia destul de mult de acesta, cel puțin din perspectiva trenului de rulare. Noua punte lansată de Scania este potrivită pentru camioanele cu masa totală maximă autorizată de până la 90 de tone, care circulă preponderent pe asfalt.
Noua punte tandem nu are diferențial între prima și a doua axă. Aceasta înseamnă o robustețe ridicată, dar și că axele se vor roti cu aceeași viteză, oferind performanțe ridicate la plecarea de pe loc. În fiecare axă există un diferențial blocabil, care este activat de preferință de către șofer în condiții de pornire dificile.
„Transmisia în tandem asigură pornirea fără eforturi, în timp ce utilizarea unui reductor simplu oferă un consum rezonabil de combustibil și la viteze mai mari. Adăugați la aceasta caracteristicile opționale de decuplare și ridicare pentru a doua axă și veți obține un camion versatil și inteligent pentru transportul de bușteni, de exemplu”, spune Bo Eriksson, manager de produs Scania.
VEZI ȘI: MAN pregătește ieșirea din scenă a camioanelor diesel, începând cu 2024
Topografia, masa totală maximă autorizată, condițiile de drum și viteza sunt cei mai importanți factori atunci când se selectează axele. Alegerea noii punți tandem RB885 înseamnă că multe dintre aceste baze vor fi acoperite într-un mod flexibil.
Scania spune că cei care-și vor configura camionul cu această punte, vor experimenta o reducere a consumului de combustibil de până la 6% pentru un camion de transport bușteni neîncărcat, datorită frecării deduse din interiorul axei și a rezistenței reduse la rulare.
De asemenea, vor avea o uzură mai redusă a anvelopelor și o rază de virare mai mică, deoarece ridicând a doua axă a tandemului camionul poate fi transformat dintr-un 6×4 într-un 4×2.
„Aș spune că este alegerea perfectă de axă pentru camioanele cu sarcini și cerințe variate, deoarece combină o mulțime de aspecte importante, dar destul de diverse, într-o singură soluție robustă”, spune Eriksson.