
Comform statisticilor din UE publicate recent, Scania este producătorul de camioane care a reușit cea mai mare reducere a emisiilor de CO2.
Comisia Europeană a impus obiective pentru emisiile de CO2 pentru vehiculele grele, conform cărora producătorii trebuie să își reducă emisiile cu 15% până în 2025 și cu 30% până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2019. CE a publicat recent rezultatele pentru anul 2020 ale fiecărui producător.
Scania a reușit cea mai bună performanță, cu o reducere de 3,1% peste obiectivele CO2 desemnate. Și al doilea producător din Grupul TRATON, MAN, și-a depășit obiectivele setate, cu o îmbunătățire de 0,08%. Toți ceilalți mari producători din Europa au înregistrat depășiri.
Calculele se fac cu ajutorul VECTO, instrumentul creat de UE pentru a simula emisiile camioanelor vândute de producătorii europeni. Obiectivul declarat este verificarea pe termen lung a obiectivelor setate pentru 2025 și 2030. Dacă nu își vor îndeplini obiectivele, producătorii vor fi amendați cu 4,25 euro/g CO2/tkm în 2025 și cu 6,8 euro/g CO2/tkm în 2030.
VEZI ȘI: Clasament înmatriculări camioane grele în România în 2022
Obiective CO2 pentru anul 2020:
- Scania CV AB -3,14%
- MAN Truck & Bus SE -0,08%
- Volvo Trucks Corporation 1,40%
- DAF NV 1,55%
- Daimler Truck AG 2,53%
- Renault Truck SA 3,99%
- Iveco Magirus AG 5,38%
- Ford Otomotiv Snayi AS 7,43%
- IVECO SpA 11,15%
Fără îndoială, rezultatele pentru toți producătorii vor fi îmbunătățite pentru anii viitori. În primul rând, datorită creșterii ponderii camioanelor electrice în mixul de vânzări, dar și datorită îmbunătățirii eficienței modelelor diesel.
De exemplu, Scania a lansat după 2020 noile sisteme de propulsie Super, MAN noi motoare D26, Volvo optimizări aerodinamice și o nouă generație I-Save, Mercedes a treia generație a motorului OM 471, DAF noi cabine mai aerodinamice și motoare optimizate, iar Renault a introdus gama de motoare cu Turbo Compound.