Scania și Northvolt au produs o nouă baterie pentru camioane electrice

Scania și Northvolt au prezentat o celulă de baterie pentru camioane electrice dezvoltată în comun, care are o durată de viață de 1,5 milioane de kilometri.
În cadrul testelor de validare, noua baterie litiu-ion a demonstrat o durată de viață remarcabilă, ceea ce a dus la capacitatea de a alimenta camioane electrice timp de 1,5 milioane de kilometri – echivalentul întregii durate de viață a vehiculului.
Produsă în nordul Suediei cu energie electrică din surse regenerabile, amprenta de carbon a bateriei este de aproximativ o treime din cea a unei referințe comparative din industrie.
În 2017, Scania și Northvolt și-au unit forțele pentru a dezvolta și comercializa o baterie de top la nivel mondial pentru camioane electrice grele. Acum, parteneriatul și colaborarea au ajuns la final, întrucât bateria este produsă la gigacentrala Northvolt Ett din nordul Suediei.
În plus, mai târziu în acest an, Scania va inaugura o nouă fabrică de baterii în Södertälje, Suedia, unde bateriile vor fi asamblate în pachete de baterii pentru producția de camioane electrice grele.
Cerința premium îndeplinită și depășită
“La începutul acestui parteneriat, Northvolt și Scania au convenit asupra unui calendar ambițios pentru dezvoltarea unei baterii de înaltă performanță care să permită realizarea planurilor lor de electrificare a transportului greu. Faptul că am trecut prin faze extinse de dezvoltare și validare, iar acum livrăm baterii care depășesc așteptările noastre inițiale în ceea ce privește performanța este o realizare extraordinară pentru toți cei implicați”, spune Peter Carlsson, CEO și co-fondator al Northvolt.
“Ziua de astăzi marchează o etapă importantă pe calea către un sistem de transport durabil. Viitorul transportului greu este electric, iar pentru a permite această schimbare și pentru a continua să respectăm promisiunea mărcii noastre față de clienți de a fi premium, Scania are nevoie de baterii de înaltă performanță pentru camioanele noastre electrice”, a declarat și Christian Levin, directorul executiv al Scania.
VEZI ȘI: Stație de încărcare pentru camioane electrice la terminalul din Falköping
Atunci când au început dezvoltarea bateriei, cei doi producători au vizat performanțe ridicate, costuri de exploatare reduse și durată de viață lungă.
“Am decis ca cerința pentru celula să permită o durată de viață lungă de 1,5 milioane de kilometri pentru un vehicul Scania de mare tonaj. Testele arată că această cerință poate fi nu numai îndeplinită, ci și depășită”, a mai spus Levin.
Baterie cu amprenta de carbon redusă
Northvolt este alimentat cu energie electrică verde, generată din apă și vânt. Datorită acesteia și a integrării unor caracteristici suplimentare de producție sustenabilă, amprenta de carbon estimată a bateriei la producția de serie completă este de aproximativ o treime din cea a unei celule de referință comparativă din industrie (celula NMC 111 litiu-ion IVL 2019).
“Misiunea Northvolt de a construi cele mai ecologice baterii din lume se potrivește perfect cu scopul Scania de a impulsiona trecerea la transportul durabil. Aștept cu adevărat cu nerăbdare să pun laolaltă ultimele piese de puzzle înainte de decolarea vehiculelor electrice premium la sfârșitul acestui an”, spune Christian Levin.