ȘtiriTop News

Scania 460 R Super se încadrează în Clasa 3 de emisii de CO2

Configurația standard a Scania, 460 R Super, se încadrează în Clasa 3 de emisii de CO2, cu taxe de drum mai mici cu 1,6 eurocenți pe km în Germania.

Noile taxe de drum din Germania, care vor crește mult de la 1 decembrie 2023, adăugând o componentă pentru emisiile de CO2, au bulversat industria de transport europeană.

Modelul cu clase de emisii, care va fi preluat și de Austria din 2024, va deveni în viitor un standard în UE, conform noii directive a Eurovinietei.

Motiv suficient pentru a discuta cu Victor David, Pre Sales Engineer la Scania România, despre încadrarea camioanelor constructorului suedez în noile clase de emisii de CO2.

VEZI ȘI: Test Scania 460 R Super: Eficiență la superlativ

Care este feedback-ul de la clienți vis-a-vis de noua taxă de drum din Germania, care adaugă componenta CO2?

În funcție de operațiunile clientului, dacă tranzitează mult Germania (și în curând, Austria), se interesează de emisiile de CO2 ale camionului utilizat. Cererile pentru documente care să demonstreze emisiile de CO2 au crescut în ultimul timp. Au existat cazuri izolate în care clientul și-a reconfigurat traseul, alegând să nu mai treacă prin Germania. Și sunt și clienți neafectați de creșterea taxelor din Germania.

Aveți clienți care v-au contactat în ultima perioadă pentru un anumit tip de configurație?

Au fost cazuri în care clienții care au plasat recent comenzi au revenit și au modificat specificațiile, pentru a reduce emisiile de CO2. În special se schimbă anvelopele.

Ca producător, cum faceți dovada că un camion se încadrează într-o clasă de taxare mai favorabilă?

Emisiile de CO2 se calculează folosind un program pus la dispoziție de Uniunea Europeană, denumit VECTO. Metoda de calcul este standardizată pentru toți producătorii.

În cazul unui vehicul deja produs, dovada se face prin Certificatul de Conformitate (CoC) sau prin Certificatul CO2 (CIF). În cele două documente apar emisiile de CO2, pentru camioanele produse după iulie 2019.

În cazul unui vehicul care nu a fost comandat încă (specificația este creată în configuratorul nostru), avem posibilitatea de a genera valorile de CO2 aferente acelei specificații. În acest caz, valoarea este informativă, ea putând fi modificată dacă se modifică specificația sau apar modificări în programul VECTO.

Câte modele Scania se încadrează în cele mai favorabile clase (2 și 3)?

Emisiile de CO2 sunt influențate de configurația camionului: motor, cabină, transmisie, anvelope, etc. Scania este un produs personalizabil, în funcție de dorințele clientului. Avem configurații create care se încadrează în toate clasele, 1, 2 sau 3. Specificația standard propusă de configuratorul Scania, 460 R, se încadrează în clasa 3 de emisii de CO2. Dacă specificația suferă modificări substanțiale, atunci clasa se poate modifica.

În cât timp puteți livra un camion nou în contextul în care cererea crește pentru astfel de modele?

Avem disponibile sloturi de producție în trimestrul 2 din 2024.

Ce caracteristici permit camioanelor Scania încadrarea în clase de taxare mai bune?

În primul rând, avem cel mai eficient motor din piață, Scania Super. Emisiile de CO2 sunt direct proporționale cu consumul de combustibil. Având cel mai mic consum de combustibil (lucru dovedit prin Green Truck Award, European Truck Challenge si celelalte premii primite), atunci și emisiile de CO2 sunt mai mici. În al doilea rând, potrivit datelor VECTO, avem cabina cea mai aerodinamică. De asemenea, Scania este produs care se poate personaliza, în funcție de nevoile clientului.

Ați făcut calcule comparative în ceea ce privește taxa plătită de client între cele trei clase de taxare?

Calculul a fost făcut pentru 30.000 km parcurși pe an în Germania. Diferența dintre clasele 1 și 2 este de 240 de euro, între 2 și 3 de 240 de euro, iar între 1 și 3 de 480 de euro.

Există o anumită configurație pe care o propuneți clienților interesați?

Propunem o specificație de bază, care se poate personaliza în funcție de nevoile clienților. Specificația are la bază noul motor Scania Super.

Din aceeași categorie...

Back to top button