Transport 4.0Top News

Scania a primit aprobarea de a extinde ruta de test pentru camioane autonome, în Suedia

Agenția de Transport din Suedia a aprobat ca Scania să poată extinde gama și ruta de testare pentru camioane autonome pe toate categoriile de drumuri între orașele Södertälje și Jönköping.

În februarie 2021, Scania a primit permisiunea din partea Agenției de Transport suedeze de a începe să opereze trei camioane autonome pe o secțiune a autostrăzii E4, între principala unitate de producție a companiei din Södertälje și Nyköping, care se află la 70 de kilometri spre sud.

Succesul testului a dus acum la o extindere a rutei și a parametrilor de testare. Mai exact, camioanele autonome vor putea circula pe toate tipurile de drumuri – locale și naționale – între Södertälje și orașul Jönköping aflat la aproape 300 de kilometri și trei ore și jumătate distanță spre sud.

Camioanele vor avea pe cineva care va sta la volan, care va monitoriza sistemul în timpul testelor, însă se vor conduce singure. Vor rula în traficul local aglomerat, iar apoi pe autostradă cu 80 km/h până la Jönköping, unde vor circula pe drumuri locale cu sensuri giratorii, înainte de a ajunge la destinația de livrare.

Pentru Scania este o evoluție importantă, deoarece a explorat tehnologia autonomă în cea mai mare parte a ultimului deceniu, mai mult în aplicațiile miniere și de distribuție.

“Este minunat să avem sprijinul autorității de transport pentru ca cele trei camioane autonome să transporte mărfuri Scania pe toate categoriile de drumuri între Södertälje și Jönköping. Legislația ne ajută, nu ne împiedică, iar acesta este un mare pas înainte pentru noi și pentru activitatea noastră cu această tehnologie”, spune Peter Hafmar, vicepreședinte și șef al departamentului Autonomous Solutions din cadrul Scania.

De ce sunt necesare camioanele autonome

Deși producția și adoptarea în masă a camioanelor autonome sunt încă departe de a fi realizabile, impulsul către această tehnologie a devenit tot mai puternic în ultimii ani. Scania dorește să țină pasul cu această evoluție ca parte importantă a călătoriei către transportul viitorului, chiar dacă apar în mod inevitabil întrebări legate de siguranță și de redundanța șoferului.

“Tehnologia în sine este grozavă, dar și mai bine este faptul că ne ajută să rezolvăm unele probleme presante cu care se confruntă industria transporturilor, cum ar fi deficitul de șoferi, siguranța și durabilitatea”, spune Hafmar.

VEZI ȘI: Scania livrează 110 camioane electrice pentru Einride

În plus, în loc ca șoferii să fie plecați de acasă timp de săptămâni întregi, aceștia pot prelua volanul pentru “ultimul kilometru”, pentru a face descărcările și livrările mai eficiente.

Ce urmează

Datele colectate în urma testelor actuale din Suedia vor permite producătorului suedez din Södertälje să dezvolte învățarea automată pentru a face față celei mai largi game posibile de scenarii cu care se pot confrunta camioanele autonome.

În general, strategia Scania privind camioanele autonome se concentrează asupra mineritului, unde s-a implicat deja în mai multe proiecte, concentrându-se, de asemenea, asupra aplicațiilor “hub-to-hub” sau terminal-to-terminal. Logistica “hub-to-hub” este o piață care nu încetează să crească, iar condițiile de operare mai ușoare pe care le are în comparație cu complicațiile orașelor aglomerate o fac ideală pentru transportul autonom.

Deși Hafmar este de părere că tehnologia autonomă nu va deveni industrializată în acest deceniu, el crede că impulsul este de neoprit.

“Tehnologia se apropie cu adevărat acum și, la fel ca și în cazul opoziției față de motoarele cu combustie de la începutul secolului XX, obstacolele sunt eliminate în mod constant. Trebuie să fim pregătiți pentru această schimbare, care va completa celelalte evoluții durabile din industria transporturilor. De aceea, investim în ea acum”, explică Hafmar.

Din aceeași categorie...

Back to top button