Scania salută testele de siguranță Euro NCAP pentru camioane

Scania intenționează să utilizeze noile teste Euro NCAP pentru a crește nivelul de siguranță al camioanelor sale.
Scania a participat la conferința NCAP 24 din München, unde organizația Euro NCAP a prezentat oficial noul sistem de testare a siguranței camioanelor grele. Prima rundă de rezultate ale testelor va fi dezvăluită în noiembrie 2024.
Testele Euro NCAP pentru camioane grele depășesc nivelul cerințelor legale și au potențialul de a deveni în timp o adevărată forță motrice pentru o siguranță sporită, în special pentru utilizatorii vulnerabili ai drumurilor, precum bicicliștii și pietonii.
”Vedem inițiativa Euro NCAP ca parte a unui aspect nou și interesant în procesele noastre de dezvoltare. Scania are o reputație solidă și de lungă durată pentru siguranța activă și pasivă în și în jurul camioanelor. Sperăm că testele Euro NCAP vor inspira întreaga industrie să-și intensifice eforturile în domeniul siguranței”, spune Jacob Thärnå, șeful departamentului Transport Sustenabil al Scania Trucks.
VEZI ȘI: Scania V8 Fire Edition, o nouă serie limitată creată de Svempa
Camioanele grele din Europa sunt supuse unor cerințe legale și reglementări stricte în ce privește greutatea, lungimea, viteza sau timpul de conducere. Dar, până acum, industria nu avea un sistem comun de evaluare a aspectelor și funcțiilor de siguranță neobligatorii, într-un mod uniform și neutru.
Potrivit Euro NCAP, vehiculele grele de marfă reprezintă 1,5% din totalul vehiculelor de pe drumurile europene, dar sunt implicate în 15% din totalul deceselor rutiere. O parte din explicație este distanța mult mai mare parcursă de camioane, adesea de până la de zece ori mai mare decât autoturismele.
”Dimensiunea mare a camioanelor și nevoia lor de spațiu fac ca sistemele avansate de asistență a șoferului să fie atât de valoroase. Observam o dezvoltare și o utilizare rapidă a senzorilor și camerelor, iar din partea Scania suntem convinși că aceste sisteme vor ajuta la creșterea siguranței și pentru camioane. Oricum, nu ar trebui să avem încredere oarbă în sisteme: vederea directă și șoferii calificați sunt încă de bază pentru adevărata siguranță”, spune Thärnå.