Știri

Scania și-a extins gama de propulsoare Euro VI

Scania și-a mărit gama de propulsoare Euro VI, astfel că, pe lângă noul motor V8 de 650 CP, suedezii au introdus 6 noi versiuni de motoare în linie.

Astfel, în prezent, pentru noua generație de camioane Scania, clienților producătorului suedez pot alege dintr-o gamă vastă compusă din 12 propulsoare Euro VI.

Scania și-a extins gama de propulsoare Euro VI

Noul propulsor DC09 de 9.3 litri al suedezilor este disponibil cu cinci noi versiuni diferite de putere, în timp ce propulsorul de DC13 litri vine cu 370 CP.

Noua versiune a motorului DC09 (280 CP, 320 CP și 360 CP) are un raport de compresie crescut de la 18.0:1 la 19.0:1, o presiune în cilindru îmbunătățită (190 bar), respectiv camere de combustie eficente, rezultatul fiind o reducere a consumului de carburant cu până la 3% și o creștere a eficienței.

Noile caracteristici ale propulsorului DC09 includ un nou software pentru managementul motorului.

De asemenea, răcirea uleiului este acum controlată cu ajutorul unui termostat, lucru ce aduce 1% economie de combustibil, deoarece uleiul este păstrat cald chiar și atunci când există o putere de ieșire mai mică și temperaturi exterioare scăzute.

În plus, ventilatorul de răcire are acum un diametru mai mare, fiind montat și antrenat direct de motor, fapt ce generează un consum redus de energie cinetică.

O caracteristică comună a gamei DC09 este că, la fel ca majoritatea motoarelor dedicate noii generații de camioane, acestea se bazează exclusiv pe turbine cu geometrie fixă (FGT). Din acest motiv, noile motoare folosesc pentru post-tratarea gazelor doar tehnologie de reducerea catalitică selectivă (SCR).

VEZI ȘI: Când Fiat Professional sună, Chuck Norris răspunde

În cazul motorului de 280 CP, îmbunătățirile aduse sistemului de post-tratare au redus la minimum necesitatea regenerării în staționare, camionul executând acest lucru în mod automat în timpul mersului, fără a sacrifica timpul de funcționare.

Puternic și robust
Familia DC09 cu cinci cilindri în linie utilizează, în esență, aceeași tehnologie și design ca și propulsorul cu 6 cilindri în linie DC13. Pentru a contracara tendința motoarelor cu cinci cilindri de a vibra, Scania a introdus arbori de echilibrare impreuna cu fusuri maneton asimetrice, astfel că, acesta rulează ca un motor cu șase cilindri în linie.

Omologat pentru combustibili alternativi
Toate motoarele Scania Euro V și Euro VI care sunt în prezent în producție, indiferent de generație, sunt omologate să utilizeze motorină HVO. Versiunile de 320 CP și 360 CP ale motorului DC09 au fost omologate pentru a putea utiliza combustibili alternativi. Astfel, ambele unități pot utiliza atât motorină clasică cât și biodiesel de concentrație 100.

Trebuie știut că motoarele care sunt omologate pentru a utiliza combustibili alternativi trebuiesc servisate ca și că utilizează numai biodiesel, în oricare alt caz fiind aplicată mentenanța standard.

În unele țări, nu și România, cei care utilizează vehicule alimentate cu biocombustibili au avantaje fiscale.

Din aceeași categorie...

Back to top button