Scania a prezentat un sistem hibrid de propulsie pentru aplicații grele

Scania a lansat la bauma 2025 un sistem hibrid de propulsie și un modular autopropulsat electric pentru aplicații grele, în colaborare cu Cometto.
Scania aduce un suflu nou în electrificarea sectorului de construcții și minerit, prin lansarea unor soluții inovatoare de propulsie hibridă și electrică, prezentate în premieră la bauma 2025.
Producătorul suedez de vehicule comerciale vizează o tranziție accelerată către sustenabilitate în aplicațiile industriale grele, iar standul său de la cel mai mare târg internațional dedicat utilajelor de construcții confirmă direcția ambițioasă asumată.
Vedeta standului Scania a fost noul sistem de propulsie hibridă. Este o soluție modulară, dezvoltată integral de Scania. Sistemul este de tip hibrid paralel și este controlat centralizat printr-o unitate electronică proprie. Include toate componentele esențiale: motor electric cu ambreiaje integrate, invertor, baterii, motor cu ardere internă, sistem de răcire, interfețe pentru încărcare și elemente de cuplare mecanică.
Un avantaj-cheie al acestei arhitecturi modulare este posibilitatea de a comuta la un mod de funcționare complet electric, ceea ce reprezintă un pas esențial spre electrificarea completă a aplicațiilor grele.
Mai multă putere și autonomie în modul hibrid
Performanțele sistemului în modul electric asigură un nivel redus de zgomot, ceea ce îl face ideal pentru utilizări în zone urbane sau în spații sensibile din punct de vedere acustic, îmbunătățind totodată confortul operatorilor.
În modul hibrid, utilizatorii beneficiază de o putere suplimentară și de o autonomie extinsă, în funcție de cerințele aplicației.
Scania promite o soluție completă, ușor de integrat, care poate fi personalizată în funcție de nevoile specifice ale fiecărui client și care deschide numeroase scenarii de utilizare în mediul industrial.
Modular autopropulsat electric, realizat împreună cu Cometto
Un alt punct de atracție major este colaborarea dintre Scania și producătorul italian Cometto, parte a grupului Faymonville.
Cele două companii au dezvoltat primul transportor modular autopropulsat complet electric (SMTP), destinat transporturilor grele în industrii precum energia eoliană, aeronautica și construcția de utilaje grele.
Noul vehicul se remarcă printr-un cuplu motor ridicat, construcție modulară, dimensiuni compacte, încărcător integrat, timp scurt de reîncărcare, autonomie extinsă și funcționare fără emisii.
Este, de asemenea, primul model Cometto propulsat electric, după ani de utilizare a motoarelor termice Scania în gama sa.
Primul exemplar al noului modular electric (SPMT) a fost deja rezervat de Mammoet, cel mai mare furnizor de soluții de transport greu din lume. Acesta va intra în exploatare imediat după încheierea târgului bauma 2025.