Scania susține noile reglementări UE privind reducerea emisiilor de CO2 ale camioanelor

Scania susține noile reglementări UE privind reducerea emisiilor de CO2

Începând cu ianuarie 2019, noile reglementări UE impun producătorii europeni de vehicule comerciale grele să înregistreze calculul consumului de energie al vehicului (VECTO).

Cunoscut pentru angajamentul său în sustenabilitate, Scania consideră că noile reglementări UE vor consolida trecerea la un sistem de transport sustenabil, va crește transparența și va consolida forțele pieței.

Odată cu lansarea noii sale generații de camioane, Scania și-a propus ca obiectiv să conducă trecerea către un sistem de transport sustenabil.

Pentru a face acest lucru, Scania a trebuit să-și definească cei trei piloni pe care să-și bazeze soluțiile de transport sustenabil: eficiență energetică, combustibili alternativi și electrificare, respectiv un transport inteligent și sigur.

Prin combinarea celor trei piloni se poate ajunge la un sistem de transport sustenabil, arată Scania.

În ceea ce privește VECTO, producătorul suedez subliniază necesitatea unei abordări integrate a reducerii emisiilor de carbon.

Spre exemplu, VECTO nu ține cont de abordarea integrată pe care Scania o propune.

Aceasta ar trebui să includă combustibilii alternativi, instruirea conducătorilor auto, întreținerea corectă a vehiculului, îmbunătățiri ale aerodinamicii remorcilor și camioanelor, planificarea traseelor ​​și camioanele semi-autonome conectate în pluton nu sunt încă incluse.

VEZI ȘI: Se cere introducerea unui standard european de vizibilitate directă pentru camioane

Însă, dacă reglementarea privind emisiile de CO2 pentru autoturisme este în vigoare încă din 2012, reglementarea emisiilor de CO2 generate de vehiculele grele este mult mai complicată.

Un camion este un instrument de lucru individual construit pentru profesioniștii care îndeplinesc sarcini de transport specializate. Prin urmare, camioanele sunt vândute în mii de configurații diferite.

Motoarele cu combustie internă eficiente din punct de vedere energetic vor continua să joace un rol în sistemul de transport al viitorului, care funcționează pe bază de combustibili fosili sau în combinație cu propulsia electrică.

Noile reguli se vor aplica emisiilor celor mai comune camioane de pe drumurile europene, configurațiile 4×2 și 6×2. Din 2020, vor urma și alte configurații de axe, precum 6×4 și 8×4, iar mai apoi majoritatea autobuzelor și autocarelor.

În cazul vehiculelor grele care produc aproximativ 25% din emisiile de CO2 generate de transportul rutier în UE și aproximativ 5% din totalul emisiilor de gaze cu efect de seră din UE, aceste noi reglementări pot contribui la reducerea necesară.

Spre exemplu, Scania a reușit să reducă cu 25% emisiile de CO2 și consumul de carburant de la mijlocul anilor ’90 până în prezent.

Consumul de carburant al noii generații de camioane este în medie cu 5% mai mic decât generația anterioară.

Aceste reduceri a emisiilor CO2 în timp au fost realizate concomitent cu scăderile dramatice ale emisiilor de NOx și de pulberi provenite de la vehiculele grele, cu beneficii clare pentru calitatea aerului și sănătatea publică în Europa.

În mai 2018, Comisia Europeană se așteaptă, de asemenea, să anunțe următorul pas în legislația sa privind noile standarde pentru emisiile de dioxid de carbon, prin care se vor stabili valorile limită pentru noile camioane.

 

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.