Cea mai mare cisternă de vacuum din Marea Britanie

Scania Terminator – “Ascensiunea mașinilor”

„Terminator” este o cisternă de vacuum imensă montată pe unul din cele mai mari șasiuri construite de Scania pentru Marea Britanie.

Curățarea și întreținerea super canalizării din Londra, este o misiune epică care are nevoie de echipamente mari, specializate. Noile „super canalele” consturite pentru a înlocui infrastructură de gestionare a apelor uzate și deșeurilor din epoca victoriană, pot ajunge și până la 100 de metri adâncime în anumite locuri, menținerea acestora fiind unul dintre cele mai mari proiecte de eliminare a deșeurilor umede din Europa.

Cu un proiect imobiliar urban de proporții care produce nămol peste medie, menținerea super canalelor se poate face doar cu o cisternă de vacuum pe măsură. “Terminator” a fost comandat special de compania Hydro Cleansing Limited, prețul de achiziție fiind de 985.000 de euro. Camionul specializat a fost prezentat în luna aprilie în cadrul Salonul de Vehicule Comerciale din Birmingham, Anglia, și a intrat în serviciu efectiv din vara acestui an.

Șasiu special adaptat de Scania
Doi ani de zile s-a lucrat la această mașinărie imensă. Acesta a fost proiectat de Steve Hoad, managing director al Hydro Cleansing Ltd. in colaborare cu Whale Tankers, Kaiser, Tekelite și Scania. ”Terminator” este bazat pe șasiul cu patru axe Scania R 730 Highline ulterior adaptat pentru a se putea monta pe el o cisternă de vaccum uriașă.

După motor și cutia de viteze principală, urmează la jumătatea lungimii vehiculului o cutie de transfer conectată la o cutie de viteze secundară, proiectată de compania italiană OMSI. Sistemul hidraulic auxiliar permite șoferului să aibă un control separat asupra pompelor de stropire cu jet și de aspirație respectiv asupra compresoare de aer din alcătuirea echipamentul.

Această mașinărie transmite masivitate din orice unghi o privești.

Steve Hoad, managing director al Hydro Cleansing Ltd.

Funcționarea unei cisterne de vaccum
“Terminator” s-a alăturat unei alte cisterne de vaccum deținută de compania britanică – “Megatron”, care este montată pe un șasiu Scania R 620 și care a costat puțin peste 770.000 de euro. Noua cisterna de vaccum fucnționează pe același principiu ca orice alt echipament de acest fel, cu specificația ca cele două – Terminator și Megatron – fac într-o singură zi ceea ce ar face alte echipamente în patru zile.

VEZI ȘI: Motivele pentru care camioanele conectate în pluton vor avea succes

Vehiculul își extinde țevi lungi, flexibile în jos, în canalele de scurgere pentru a trage deșeurile lichide, prin crearea unui vacuum în interiorul cisternei. Rezervorul poate recicla și apa de canalizare curată – are un filtru cu o capacitate de 300 părți per milion – ceea ce înseamnă că vehiculul poate sta peste canalizare și curăța apa înainte de a recicla o parte din ea înapoi în sistem. Suspensia de deșeuri rămase este transportată în rezervor la centrul de tratament propriu, reducându-se pe cât posibil produsul final efectiv de deșeuri.

Siguranța este o prioritate
Securitatea a fost o prioritate pentru Hydro Cleansing Ltd. în cadrul procesului de proiectare și construcție. Astfel, “Terminator” a fost proiectat să fie unul din cele mai sigure vehicule grele din Marea Britanie, fiind dotat cu cameră video 360 de grade furnizată de Vision Track, sistem de lumini suplimentare, semne de avertizare și extra pregătire pentru inginerii și șoferii care-l deservesc.

Și asta, nu numai datorită standardelor pentru camioane grele din Londra dar și pentru că acum opt ani, un camion Hydro Cleansing produs de alt producător de camioane a pierdut una dintre roți în timpul unei misiuni și în mod tragic, un pieton a fost ucis. Pierderea respectivei roți s-a întâmplat la doar 12 ore după ce camionul a fost inspectat în cadrul unei revizii de către dealer.

În prezent, compania face întreținerea flotei sale de 32 de cisterne de vaccum și măturători pe cont propriu. Toate vehiculele sunt inspectate la fiecare patru săptămâni și trec printr-un test al Ministerul Transporturilor de două ori pe an.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.