BusȘtiri

Scania testează încărcarea prin inducție a autobuzelor urbane

Producătorii de vehicule comerciale sunt într-o continuă cercetare și dezvoltare de noi soluții durabile pentru industria de transport.

Scopul acestei dezvoltări este de a reduce emisiile și zgomotul din marile aglomerări urbane, costurile de operare ale companiilor de transport, respectiv de a utiliza cât mai eficient infrastructura urbană.

Scania testează încărcarea prin inducție a autobuzelor urbane

Spre exemplu, Scania testează încărcarea electrică rapidă prin inducție a autobuzelor urbane pe timpul opriri acestora în stație. Astfel, noul autobuz hibrid electric dezvoltat de la Scania va fi exploatat în trafic urban regulat din orașul Södertälje, ca parte a eforturilor de a identifica noi soluții durabile pentru transportul public în mediul urban.

Este pentru prima dată când această tehnologie este testată într-o regiune cu un climat preponderent rece, nordic. Încărcarea prin inducție în stație presupune ca, atunci când autobuzul oprește într-o stație pe zona de încărcare situată sub carosabil, aceasta să pornească automat și asta fără a cupla un fir sau a conectarea unui pantograf la o linie de tensiune. Acest lucru este semnalizat șoferului printr-un martor la bord care indică faptul că autobuzul se încarcă.

Această tehnologie de încărcare prin inducție a fost adaptată astfel încât să nu perturbe mediul urban existente și este, în esență, invizibilă. Șapte minute de încărcare prin inducție sunt suficiente pentru a acoperi întregul traseu de 10 km lungime, pe care autobuzul va funcționa în Södertälje.

VEZI ȘI: Soluții premium de carburant prin TSG euroShell

Atât autobuzul cât și stațiile echipate cu tehnologia ce permite încărcare prin inducție sunt parte a proiectului de cercetare în care Scania, alături de operatorul de transport public din regiunea Stockholm, Vattenfall, municipalitatea din Södertälje și Institutul Regal de Tehnologiei, cooperează pentru a dezvolta un transport public durabil și mai silențios.

Costul stațiilor prevăzute cu tehnologie de încărcare prin inducție se ridica la peste 38 milioane SEK, din care Scania va investi 22 de milioane SEK. Agenția pentru Energie din Suedia a acordat o finanțare de aproape 10 milioane SEK, care va fi împărțit între Institutul Regal de Tehnologie, Scania și operatorul de transport public SL.

Electrificarea sectorului de transport va solicita diverse tehnologii și soluții, inclusiv în ceea ce privește locul și modul în care vehiculele se încarcă.

Încărcarea poate avea loc fie atunci când vehiculele staționează la depou sau în stațiile de pe traseu fie în timpul funcționării. Pentru încărcarea în timpul funcționării alternativele de încărcare sunt prin pantograf (conductiv), inducție sau o combinație între aceste două tehnologii.

Alegerea soluției este determinată de tipul de transport ce trebuie efectuat. Mărimea și greutatea bateriilor, determină timpul de încărcare din timpul exploatării.

Autobuzul pe care Scania îl va testa în traficul urban din Södertälje este un autobuz hibrid, ceea ce înseamnă că bateriile acestuia sunt, de asemenea încărcat în timpul funcționării, prin intermediul unui motor termic și prin recuperarea energiei de frânare.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button