Scania va livra în total 741 de autobuze Euro VI alimentate cu gaz la Bogota

Scania va livra în total 741 de autobuze alimentate cu gaz la Bogota

În luna noiembrie 2018, operatorul TransMilenio din Bogotá a selectat Scania pentru a-i livra 481 de autobuze Euro VI alimentate cu gaz.

În cadrul programului de reînnoire a sistemului Bus Rapid Transit (BRT), Scania va mai furniza încă 260 autobuze Euro VI alimentate cu gaz, ceea ce înseamnă un total de 741 de autobuze pe gaz livrate de producătorul suedez.

De altfel, Scania va furniza majoritatea autobuzelor din cadrul programului de reînnoire a parcului.

Autobuzele Scania Euro VI alimentate cu gaz reprezintă un salt uriaș în ceea ce privește tehnologia, fiind mult mai curate în comparație cu autobuzele Euro II și Euro III de generație mai veche, dar și în raport cu cele mai recente standarde Euro V privind emisiile.

Emisiile de carbon vor fi cu până la 20% mai mici, în timp ce emisiile de pulberi în suspensie vor fi de două până la trei ori mai mici. De asemenea, emisiile de oxid de azot sunt de patru până la cinci ori mai mici decât Euro V.

Înființată la începutul anilor 1990, rețeaua de autobuze cuprinde 12 linii ce însumează 112 kilometri de traseu, care deservesc zilnic 1.7 milioane de călătorii.

Cea mai recentă licitație publică s-a concentrat pe linia AMEricas BRT ce are în componență 18 stații, care va fi operată de către Masivo Bogotá. Acestea vor intra în funcțiune în a doua jumătate a anului 2019 și în prima jumătate a anului 2020.

VEZI ȘI: Primele două autobuze electrice Solaris Urbino cumpărate de Statele Baltice

Cele 260 de autobuze dublu articulate Scania F340 HA 8×2 cu motor alimentat cu gaz de 340 CP au o capacitate de 250 de pasageri. Toate autobuzele vor fi construite de producătorul columbian de suprastructuri Superpolo, Scania urmând să furnizzeze serviciile de întreținere pentru autobuze.

Din 2015, 227 de autobuze Euro VI aliementate cu gaz funcționează în orașul columbian Cartagena.

Sistemele Bus Rapid Transit (BRT) îmbunătățesc capacitatea și fiabilitatea în comparație cu operațiunile convenționale de transport public cu autobuzul. Sistemele BRT au coridoare unice care le permit autobuzelor să nu întârzie din cauza congestiei mixte a traficului.

Pasagerii plătesc prețul călătoriei în stație, nu în autobuz. Există sisteme BRT în peste 160 de orașe la nivel global, cele mai multe fiind în America Latină.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.