EcofriendlyȘtiri

Scania va produce cabine în Europa cu zero emisii

Din 2021, Scania va produce cabine în Europa cu zero emisii, după ce fabrica din Oskarshamn a renunțat în a mai utiliza în procesele sale combustibili fosili.

Fabrica de cabine Scania din Oskarshamn, Suedia, va fi începând cu 2021, prima facilitate de producție din lume care nu va mai utiliza combustibili fosili în procesele sale.

Scania va produce cabine în Europa cu zero emisii

Scania și-a asumat un angajament ferm, în conformitate cu inițiativele europene, de a reduce la jumătate propriile emisii de carbon până în 2025, 2015 fiind anul de referință. În plus, Scania va reduce emisiile de carbon datorate utilizării produselor sale cu 20%, de asemenea până în 2025.

Eforturile sunt acum concentrate pentru a atinge ținta propusă, iar fabrica de la Oskarshamn, cea care se ocupă de producția cabinelor Scania, nu este doar prima care trece linia de standardul dorit, dar și prima care depășește cu mult ținta stabilită.

„Acesta este un pas major, nu numai pentru noi aici, în Oskarshamn, ci și pentru Scania în ansamblu. Și ne bucurăm că am reușit să contribuim la atingerea scopului”, a declarat Roger Blezell, directorul uzinei.

VEZI ȘI: DHL se ocupa de logistica vaccinului anti COVID-19 în Saxonia Inferioară

Fabrica Oskarshamn produce anual aproximativ 70 000 de cabine, în principal pentru uzinele de asamblare europene ale Scania din Franța, Olanda și Suedia. Procesul extrem de automatizat constă din cinci pași: presare, caroserie, vopsire cu grund, vopsire a stratului superior și asamblare.

Cea mai mare contribuție la reducerea emisiilor de carbon a fost transformarea celor trei cuptoare folosite în procesul de vopsire primară de la utilizarea motorinei la bicombustibil. Doar această trecere a redus impactul climativ al uzinei cu 60%.

Ultimul pas major a fost alimentarea cuptoarelor pentru vopsirea finală cu același tip de biocombustibil. În tot acest timp, ultimele stivuitoare cu motorină au fost eliminate treptat în favoarea unora electrice, iar restul vehiculelor de transport intern au fost și ele convertite la motoare cu biocombustibil.

Din aceeași categorie...

Back to top button