Scania va testa camioane autonome între Södertälje și Nyköping

Agenția de Transport din Suedia a autorizat Scania și TuSimple să testeze camioane autonome pe autostrada E4 între Södertälje și Nyköping.
Scania a primit aprobarea din partea autorităților suedeze să poată testa camioane autonome pe autostrada E4 între Södertälje și Nyköping, alături de TuSimple, care este un lider în dezvoltarea vehiculelor autonome și un partener cheie a investițiilor Scania și ale grupului TRATON în acest domeniu.
Camioanele autonome vor intra în serviciu comercial prin Scania Transport Laboratory și vor transporta mărfuri pentru facilitățile de producție ale producătorului suedez.
Testele vor acoperi tehnologia de conducere autonomă Nivel 4 pe scara SAE, ceea ce înseamnă că vehiculele sunt capabile să vireze, accelereze și frîneze de unele singure. De asemenea, sunt capabile să monitorizeze condițiile drumului și să răspundă la obstacole, stabilind când să vireze și când să schimbe banda. Conducerea autonomă de nivel 4 poate fi activată numai atunci când condițiile de drum sunt ideale.
Camioanele de test se vor conduce autonom, dar din motive de siguranță sunt supravegheate de un șofer. Un inginer Scania va fi, de asemenea, la bord în timpul testelor, având sarcina de a monitoriza și verifica informațiile care sunt transmise camionului de la senzorii care facilitează conducerea autonomă.
”Atât în SUA, cât și în China, sunt deja în desfășurare teste care implică camioane autonome Nivel 4 pe drumurile publice, dar din câte știu, Scania este prima din Europa care testează tehnologia pe o autostradă cu trafic deschis și încărcătură”, spune Hans Nordin cine este responsabil pentru proiectul Hub2hub.
Mai târziu în acest an, Scania intenționează să extindă testele pentru a acoperi întregul traseu dintre Södertälje și Helsingborg. ”În următorii ani, ne așteptăm să putem testa tehnologia în alte țări europene și în China”, spune Nordin.
VEZI ȘI: Franța solicită test COVID negativ șoferilor de camion care vin din Irlanda
Scania testează camioane autonome în sectorul extractiv într-o mină din Australia, încă din 2017. ”Experiența acumulată în urma acestor teste arată că vehiculele autonome pot deveni realitate în doar câțiva ani pentru transportul în zone cu mediu controlabil, cum ar fi minele și terminalele de containere”, spune Nordin.
Potrivit lui Nordin, așa-numitul transport Hub2hub – conducerea pe autostradă între centrele logistice – este primul tip de transport pe drumurile publice în care camioanele cu conducere autonomă pot deveni realitate.
”Am ajuns atât de departe în dezvoltarea autovehiculelor, încât tehnologia ar putea fi gata să fie introdusă pe piață deja în următorii cinci ani pentru acest tip de transport. Cu toate acestea, va dura mai mult înainte ca vehiculele autonome să circule pe drumuri cu trafic cu sens dublu și în mediul urban să devină realitate”, conchide Nordin.
De la înființarea sa în 2015, TuSimple, partenerul Scania în cadrul testelor, a efectuat milioane de kilometri de teste pe autostrăzi pentru a dezvolta tehnologia de conducere automată Nivel 4, fiind considerată în prezent lider în domeniu.