
Scania a anunțat că motorul OC13 alimentat cu gaz (CNG) este disponibil și pe anumite modele XT.
Echiparea gamei XT de camioane cu motorul OC13 alimentat cu gaz natural comprimat, reprezintă o premieră în acest segment și o alternativă durabilă pentru industria construcțiilor.
Camionul este echpat cu 8 butelii de de gaz a câte 118 litri fiecare. Acestea oferă o autonomie de până la 500 km, în condițiile în care camionul rulează pe drumuri asfaltate. Însă, în funcție de condițiile de exploatare, autonomia poate să difere, în jos, desigur.
Buteliile de gaz sunt montate în locul rezervoarelor clasice la o înălțime mai mare pe cadru. Acest lucru permite utilizarea camionului pe drumuri neamenajate și în șantierele de construcții, unde ai nevoie de o gardă la sol mai mare.
VEZI ȘI: Anularea sau expirarea ITP-ului atrage după sine suspendarea înmatriculării vehiculelor
Scania spune că motorul OC13 (410 CP și 2.000 Nm) nu este un compromis, oferind aceleași performanțe prizei de putere (PTO) pentru alimentarea sistemelor auxiliare.
Versiunea pe gaz este versatilă, putând fi utilizată în mai multe aplicații din industria construcțiilor. Spre exemplu, aceasta este ideală pentru transporturi în zone urbane cu restricții de trafic din cauza calității aerului.
În echipare cu motor pe gaz, camionul poate fi utilizat pentru configurarea basculantelor, macaralelor sau chiar a betonierelor.
În mod firesc, camionul este competitiv în țările cu o rețea de alimentare cu gaz, bine pusă la punct. Astfel că, în România, acesta ar fi aproape inutil, din păcate.