Scania XT oferă motorizări pentru toate nevoile şi aplicaţiile

Scania XT oferă motorizări pentru toate nevoile şi aplicaţiile

În prezent, Scania are în ofertă 30 de motoare Euro VI disponibile pentru noua sa generaţie de camioane, cu puteri cuprinse între 280 şi 730 CP.

Acestea au fost urmate de nenumărate configuraţii de cutii de viteze şi punţi, pentru a personaliza și mai mult camioanele pentru construcții, transport forestier și transport agabaritic, unde accentul se pune pe caracteristici precum robusteţea şi productivitatea.

Indiferent de motorul ales, Scania anunță un consum mai mic de combustibil, ajutând astfel clienţii să pună cea mai importantă piatră de fundaţie pentru cea mai bună economie de operare.

În luna iunie, Scania a prezentat o generaţie complet nouă de motoare de 16 litri V8, care oferă, printre altele, o reducere a consumului între 7% şi 10%, în funcţie de tipul de activitate unde sunt folosite.

Îmbunătăţirea motoarelor V8 se bazează mai ales pe faptul că acestea au fost supuse unor modificări corespunzătoare care au fost prezentate iniţial, în toamna anului 2016, atunci când a avut premiera noua generaţie de camioane Scania, comparativ cu motoarele Scania de 13 litri care sunt cel mai bine vândute.

Scania XT oferă motorizări pentru toate nevoile şi aplicaţiile

Modificările includ faptul că acum, Scania, cu rare excepţii, foloseşte doar reducere catalitică selectivă (SCR) pentru post tratamentul gazelor de eşapament, permiţând astfel motoarelor să fie construite mai uşoare, dar şi mai robuste, având o turbină cu geometrie fixă şi fără să recircule gazele cu ajutorul unei sistem EGR.

Motor de 9 litri cu cinci pistoane
În iunie 2017, celei de-a 3-a familii de motoare Scania i-a mai fost adăugat propulsorulul de 9 litri cu 5 pistoane și 3 versiuni de putere. Noul motor vine cu un software nou şi o cameră de combustie reconfigurată.

O modificare importantă este aceea că răcirea uleiului este acum controlată de termostat. Aceasta contribuie la economii de combustibil de 1%, din moment ce uleiul poate menţine în general o temperatură mai mare de lucru. Ventilatorul de răcire este montat direct pe arborele cotit, nefiind necesară o mare creştere a energiei.

VEZI ȘI: Interdicție pentru transportul de mărfuri periculoase pe A27 în Italia

Ce au în comun motoarele DC09 este că, la fel ca toate celelalte motoare din noua generaţie de camioane, acestea utilizează doar turbină cu geometrie fixă (FGT), iar motoarele folosesc doar tehnologie.

Scania XT oferă motorizări pentru toate nevoile şi aplicaţiile

Motoarele populare Scania de 9 litri sunt acum disponibile în 5 versiuni diverse pentru Euro 6, două dintre ele fiind certificate să ruleze cu biodiesel de concentrație 100% (B100).

Alte modificări ce duc la reducerea consumului sunt raportul de compresie mărit (de la 18.0:1 la 19.0:1), presiunea pistoanelor mărită la maxim 190 bar (180 bar pentru versiunea 280 CP) şi o cameră de combustie mai eficientă.

Puternic şi robust
Motorul DC09 a fost testat şi verificat foarte minuţios. Face parte din familia Scania de mult timp şi a fost supus multor schimbări de-a lungul generaţiilor, ceea ce asigură faptul că va rămâne întotdeauna un produs de top în ceea ce priveşte consumul şi manevrabilitatea.

Datorită faptului că dezvoltă 1.700 Nm la 1.050 rot/min și un cuplu rapid obţinut de la viteza de ralanti, acesta se descurcă bine cu sarcini de aproximativ 30 tone, indiferent că vorbim de distribuție urbană sau transport în construcţii.

VEZI ȘI: 10 lucruri interesante despre noua gamă XT de la Scania

Motoarele din familia DC09 au aceeaşi tehnologie şi design ca surorile lor cu 6 pistoane din gama de 13 litri. Arborii de echilibrare şi introducerea unui pas asimetric al fusului maneton contracarează tendinţa de vibrare a motoarelor cu 5 pistoane, astfel că acum acestea rulează silenţios şi uşor ca un motor cu 6 pistoane.

Motorul se pretează pentru activități unde este nevoie de putere, robusteţe şi consum scăzut, caracteristice unui motor de 6 pistoane, respectiv pentru cei care caută masă redusă a vehiculului, ca de exemplu, transportul de sticlă.

Certificate pentru utilizarea biocombustibililor
În luna iunie, primele motoare pe combustibili alternativi au fost folosite pe camioanele din noua generaţie, în forma DC09 de 320 CP şi DC09 de 360 CP.

Cu specificaţia corectă, ambele motoare pot rula pe motorină sau 100% FAME (ester metil din seminţe de rapiţă, RME) sau un amestec al acestor doi combustibili.

Actualele motoare 320 CP şi 360 CP pe biodiesel sunt primele din multele motoare Scania ce funcţionează cu combustibili alternativi. Toate motoarele diesel Scania Euro VI sunt deja certificate, în configuraţia lor de bază, pentru un amestec de până la 10% biodiesel, fără nici un impact asupra întreţinerii.

Scania XT oferă motorizări pentru toate nevoile şi aplicaţiile

Combustibilul biodiesel pur produce întotdeauna emisii de CO2 reduse, comparativ cu motorina convenţională.

Unele tipuri de combustibili alternativi, precum motorina HVO, pot duce la reducerea emisiilor de CO2 de până la 90 %. Toate motoarele Scania Euro V şi Euro VI aflate în producţia actuală pot rula pe HVO fără nici o restricţie, indiferent de generaţie.

Scania a început să lucreze la extinderea familiei de motoare pentru noua generaţie de camioane Euro V, cu motoare pe combustibili alternativi.

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *