Schaeffler, una dintre cele mai mari zece companii din industrie la nivel mondial, va face reduceri masive de personal.
Criza din industria auto face noi victime. După anunțurile sumbre de reducere a costurilor făcute de Volkswagen și de alte companii din industrie, Schaeffler anunță reduceri masive de personal – chiar dacă compania, care este puternic influențată de familia proprietară, se descurcă relativ bine.
Schaeffler a anunțat că va reduce 4.700 de locuri de muncă în Europa, dintre care 2.800 doar în Germania. Aceasta corespunde unui procent de aproximativ 3,1% din totalul forței de muncă. Cu toate acestea, unele locuri de muncă vor fi, de asemenea, relocate în Europa sau în țări non-europene, astfel încât Schaeffler vorbește despre o reducere netă de 3.700 de locuri de muncă.
Reprezentanții angajaților au solicitat să fie explorate alternative, însă CEO-ul companiei spune că nu există alternative.
Zece locații din Germania și alte cinci din Europa sunt afectate de planul de reduceri, a anunțat compania din Herzogenaurach, Franconia. Informații suplimentare privind aceste locațiile din Europa vor fi anunțate până la sfârșitul anului.
VEZI ȘI: Companiile germane se tem de bariere comerciale dacă Trump câștigă
Principalele motive din spatele acestor reduceri sunt scăderea afacerii cu rulmenți pentru turbine eoliene, care stagnează din cauza concurenței din China, și trecerea mai lentă decât era planificat la autovehicule electrice.
Compania intenționează să pună în aplicare majoritatea măsurilor în perioada 2025 – 2027. Începând cu 2029, Schaeffler ar putea economisi 290 de milioane de euro pe an. Din această sumă, 75 de milioane de euro sunt legate de fuziunea cu Vitesco.
Cu doar câteva săptămâni în urmă, Schaeffler a înghițit specialistul în propulsii electrice din Regensburg, devenind una dintre cele mai mari zece companii din lume din industria de furnizori, cu un total de aproximativ 120.000 de angajați.
Situație financiară relativ bună
În primele nouă luni, Schaeffler – încă fără Vitesco – a avut o situație financiară relativ bună. Vânzările au crescut cu 1% până la 12,233 miliarde de euro, ajustate pentru efectele valutare. Divizia auto a crescut, de asemenea, cu 0,2%, ajustată pentru efectele valutare – în principal datorită comenzilor suplimentare primite în domeniul electromobilității. Înainte de elemente speciale, dobânzi și taxe, profitul pentru primele nouă luni a fost de 713 milioane de euro, față de 964 milioane de euro în aceeași perioadă din 2023.
Strategia dublă de a se concentra pe componente pentru motoarele cu combustie, precum și pe electromobilitate s-a dovedit a fi cea corectă. Cu un volum de 4,4 miliarde de euro, comenzile pentru motoare electrice sunt chiar peste plan. Anul 2024 fusese deja desemnat ca an de tranziție datorat fuziunii cu Vitesco.
Industria auto aduce vești proaste aproape în fiecare zi. Criza de la Volkswagen este cea mai proeminentă dintre acestea, dar și furnizori precum ZF Friedrichshafen și Continental încă iau în considerare reduceri de personal.
Cel mai recent, producătorul francez de anvelope Michelin a anunțat închiderea a două fabrici în Franța, după ce în urmă cu câteva luni anunța închiderea mai multor locații în Germania.