Trailer

Schmitz Cargobull a lansat în România remorca aerodinamică EcoFLEX

Schmitz Cargobull a prezentat în România noul model de semiremorcă aerodinamică EcoFLEX, care promite o reducere a consumului de până la 5%.

EcoFLEX este primul model din noua generație Eco Generation a Schmitz Cargobull care poate fi comandat în România. Schmitz mai produce deja modelul EcoFIX, iar în acest an va lansa și producția modelului EcoVARIOS.

Schmitz Cargobull a lansat în România remorca aerodinamică EcoFLEX

EcoFLEX este rezultatul proiectului Transformers, fiind o semiremorcă cu formă flexibilă. Partea din spate poate fi coborâtă cu 50 de centimetri, cu avantaje aerodinamice. Schmitz Cargobull preferă această variantă în locul celei cu extensii aerodinamice în partea din spate a remorcii, soluția fiind mai ieftină și mai ușor de folosit la rampele de încărcare-descărcare.

Pentru a aduce remorca în modul Eco este nevoie de o intervenție manuală a șoferului. Se deschid panourile laterale, ușile spate și plafonul, iar restul este făcut de o pompă hidraulică. Totul se fixează manual, durata operațiunii fiind de aproximativ 10 minute.

Consum de carburant cu 4,5% mai mic

Filiala din România a producătorului a făcut un test pe același traseu cu remorcă în poziția normală și în cea Eco. În acest din urmă caz, consumul a fost cu 4,5% mai mic (peste 1 litru de motorină la 100 km). Economia față de o combinație normală poate ajunge până la 10-12% dacă se folosește și un cap tractor cu camere video și pachet aerodinamic.

VEZI ȘI: Test Mercedes-Benz Actros L 1851: Încă un litru de motorină economisit

În ce privește costurile, semiremorca EcoFLEX este mai scumpă cu 1.700-3.000 de euro față de una de același tip cu formă fixă.

Din aceeași categorie...

Back to top button