
Schmitz Cargobull va prezinta soluții digitale de ultimă generație – de la semiremorca frigorifică electrică S.KOe Cool la telematică avansată.
Sub sloganul „Delivering Performance”, Schmitz Cargobull vine la Transport Logistic 2025 cu un arsenal tehnologic menit să demonstreze că semiremorca a devenit un veritabil hub de date și eficiență. Iar când digitalizarea se întâlnește cu sustenabilitatea și service-ul mobil, apare o nouă paradigmă în transportul rutier de marfă.
Nucleul ecosistemului digital prezentat la München este platforma TrailerConnect, care permite gestionarea flotelor printr-o interfață centralizată. Informații vitale precum locația, presiunea în anvelope, temperatura, starea ușilor și datele despre întreținere sunt accesibile în timp real.
Serviciile FleetTrack și FleetWatch completează tabloul prin monitorizare predictivă și planificare automată a mentenanței – o abordare esențială pentru reducerea timpilor de staționare.
Pentru flotele care operează cu mai mulți furnizori de telematică, Schmitz Cargobull oferă integrarea prin Data Management Center, asigurând transparență completă fără a renunța la controlul asupra datelor.
Lanțul frigorific, reinventat în format digital
Modelul S.KO Cool beneficiază acum de o cameră video interioară încălzită, integrată complet în portalul TrailerConnect, care documentează starea încărcăturii la cerere.
În plus, performanțele termice îmbunătățite (k-Wert de la 0,295 W/m²K) și sistemul de răcire propriu S.CU, susținut de moduri de lucru preconfigurate numite CargoSets, transformă fiecare transport frigorific într-o operațiune de precizie.
Iar când vine vorba de siguranță, remorcile sunt echipate cu geofencing, blocare inteligentă a ușilor (TL4) și funcția Immobilizer – toate conforme cu standardul TAPA TSR1.
Unul dintre cele mai ambițioase produse prezentate este S.KOe Cool, o semiremorcă frigorifică complet electrică, dotată cu baterie de înaltă tensiune, axă cu generator și o nouă unitate de răcire (S.CU d80) compatibilă atât cu sistemul ePTO al capului tractor electric, cât și cu priza de putere a unuia diesel.
Pentru aplicații MultiTemp clasice, rămâne disponibilă unitatea de putere S.CU d85, cu o performanță adaptată cerințelor complexe de răcire.
Service mobil – pentru o industrie care nu are timp să stea
În zona de after-sales, Schmitz Cargobull face o mutare strategică: introduce flote mobile de service, sub forma unor vanuri complet echipate care pot efectua intervenții, reparații și retrofituri direct la client sau în trafic. Acest concept de franciză va fi extins la nivel european, adăugându-se unei rețele deja impresionante de peste 1.400 de ateliere autorizate.
În teorie, soluțiile Schmitz Cargobull formează un ecosistem coerent, eficient și sustenabil. În practică însă, succesul depinde de nivelul de integrare cu sistemele fiecărui client, de accesul la service-uri rapide și eficiente și de gradul de acceptare din partea utilizatorilor finali – șoferii și dispecerii.
Pentru flotele mici, barierele pot fi atât tehnologice, cât și financiare. Și, nu în ultimul rând, eficiența reală a semiremorcilor electrice va trebui validată în condiții operaționale diverse, pe piețe europene cu infrastructuri și legislații foarte diferite.
Schmitz Cargobull pare decis să redefinească semiremorca ca soluție digitală completă. Dar, în transport, nu doar tehnologia contează, ci și capacitatea de a o implementa eficient.