ȘtiriPatronate și sindicate

Scrisoare deschisă a FORT către prim-ministrul României

FORT, una din cele mai vocale asociații ale transportatorilor rutieri din România, a trimis către prim-ministrul României, Dacian Cioloș, o scrisoare deschisă în contextul numirii unui nou ministru al transporturilor, dublării pentru a doua oară a tarifelor RCA și a degradării continuie a infrastructurii de transport.

“Stimate Domnule Prim Ministru – Tehnocrat, Prin prezenţa Federaţia Operatorilor Români de Transport, organizaţie patronală ce reprezintă o componentă importantă a capitalului autohton ce desfăşoară activităţi în domeniile transporturilor rutiere de mărfuri şi de pasageri, transporturilor aeriene, şcolilor de şoferi şi centrelor de pregătire profesională precum şi activităţilor conexe transporturilor, vă solicită în mod public să stopaţi, cel puţin în perioada mandatului dvs., schimbarea ministrului transporturilor în ritmul în care se schimbă şosetele şi să vă decideţi o dată pentru totdeauna pe mâna cui lăsaţi soarta acestui sector economic care are o contribuţie de aproape 5% din PIB-ul României.”

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Conform FORT, ultimul mandat de la Ministerul Transporturilor a demonstrat în mod clar ca singură diferenţă între o numire politică şi una aşa zis tehnocrată este că, cea din urmă are o capacitate de decizie înzecit mai mică decât prima formulă menţionată.

Mai mult decât atât, nici măcar promisiunile sau angajamentele asumate într-o astfel de formula ministerială nu mai resimt presiunea imaginii publice pe care o are în perioada de mandat un ministru numit politic.

A trecut mai mult de jumătate de an în care, nu doar că nu s-a întâmplat nimic nici pe componentă de infrastructură şi nici pe componentă legislativă, operaţională şi instituţională din subordinea ministerului, ci s-au adâncit şi mai mult problemele trecutului, mai semnalează FORT în cadrul scrisorii.

VEZI ȘI: Volvo Trucks trece la un nou nivel de performanță

“Ne-aţi demonstrat la începutul mandatului şi până în prezent interes zero faţă de agenţii economici ce reprezintă piaţa de transport, menţinând o supraacciza catastrofală cu efect zero în lucrările de infrastructură, neimplicându-vă absolut deloc în problematică exploziei nejustificate a tarifelor la asigurări RCA şi ne-aţi bifat hotărâri de guvern din care au dispărut, fără ca cineva să dea vreo explicaţie, articole care ar fi ajutat cât de cât la abordarea fenomenelor de concurenţă neloială.”

De asemenea, FORT cere prim-ministrului României o confruntare bărbătească și serioasă cu transportatori și problemele acestora.

“Vă rugăm să nu transmiteţi şi prezenta scrisoare la Ministerul Transporturilor, aşa cum procedaţi cu toate celelalte memorii, adrese şi sesizări şi nici să ne pasaţi elegant pe mâna unui număr doi sau trei din Guvern, aşa cum aţi procedat în ianuarie ci să vă asumaţi bărbăteşte o confruntare serioasă cu noi şi cu probleme noastre care de fapt sunt probleme a ceea ce înseamnă 5% din PIB, constatând cu această ocazie ca specializarea noastră depăşeşte cu mult orice compententa fluturată în vânt de care „specialiştii” guvernului şi poate după această etapă veţi înţelege să lăsaţi capul plecat respectând economia românească şi capitalul autohton, lăsând la o parte orgoliile şi fumurile, pentru a demonstra împreună, într-un parteneriat serios, cum se transformă sintagma „nu putem” în sintagma „da, se poate”.”

Tot în cadrul scrisorii deschise, FORT atrage atenția asupra protecționismului sectorului de transport din Franța, Germania și mai nou Italia, Olanda, Austria și Ungaria.

“Vă atragem atenţia în mod direct ca protecţionismul sectorului de transport în Franţa (legea MACRON), Germania (legea MiLoG) şi mai nou Italia, Olanda, Austria, Ungaria este susţinut sută la sută de guvernele acestor ţări membre ale Uniunii Europene, la care vă raportaţi cu atât de mare pasiune, în timp ce noi şi toate celelalte patronate din transporturi nu am cerut decât normalitate, legislaţie coerentă, eliminarea corupţiei instituţionalizate, a birocraţiei şi a incompetenţei.”

FORT îi solicită pe această cale lui Dacian Cioloș să-şi rupă câteva ore din activitatea curentă pentru o întâlnire, la care să participe şi noul ministru al transporturilor, pentru a puncta pentru o ultimă încercare, câteva probleme esenţiale ce necesită „tratament” rapid.

Scrisoarea deschisă FORT a fost semnată de Augustin Hagiu, președintele de onoare al asociației.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Din aceeași categorie...

Back to top button