Scrisoare deschisă către Guvernul României, MTIC și DSP privind sănătatea României

Scrisoare deschisă către Guvernul României, MTIC și DSP privind sănătatea României
Scrisoare deschisă către Guvernul României, MTIC și DSP din cadrul Ministerului Sănătății pentru clarificarea Art. 4 din Ordonanța Militară nr. 4/2020, privind carantina impusă șoferilor de camioane.

Transport Academy a trimis către Guvernul României, Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor (MTIC) și Direcția de Sănătate Publică (DSP) din cadrul Ministerului Sănătății o scrisoare deschisă prin care solicită un răspuns public de clarificare în legătură cu Art. 4 din Ordonanța Militară nr. 4/2020, privind carantina impusă șoferilor de camioane.

Scrisoare deschisă către Guvernul României, MTIC și DSP privind sănătatea României

Scopul acestei acțiuni este de a calma spiritele în rândul șoferilor de camioane, dar și pentru asigurarea unui flux normal al activității operaționale de transport, vitale în toată această perioadă, explică Transport Academy.

În scrisoarea deschisă, Transport Academy le solicită autorităților române să detalieze, după consultarea tuturor instituțiilor abilitate în a asigura protecția populației impotriva infectării cu COVID-19, ce se întâmplă în următoarele situații prevăzute în Ordonanța Militară nr. 4 din 29 martie 2020, atunci când șoferul de camion vine din cursă, unde ar putea apărea două posibile scenarii, descrise de Transport Academy în scrisoare.

Scenariu A:
Conducatorul auto ALEGE optiunea precizata in Art 4, aliniatul 1, litera b): “izolarea la domiciliu împreună cu toate persoanele cu care locuiesc / se gospodăresc (…)”. Dupa 2 zile, conducatorul auto (soferul) trebuie sa plece in cursa.

  • Situatia 1: Anterior sosirii acestuia la domiciliu, familia conducatorului auto NU a fost in carantinare / izolare. Sotia merge la munca zi de zi. Sau, daca sotia nu merge la munca, membrii familiei nu pot face dovada ca au stat in izolare, nefiind luati in vreo evidenta din aceasta privinta.

Intrebare: Ce se intampla cu (1) soferul si (2) cu membrii familiei sale? Intra alaturi de toata familia lui in carantina pentru 14 zile pentru a preveni riscul de a contamina pe altii cu care va intra in contact din acel moment el sau membrii familiei sale? Daca soferul e scutit de carantina si pleaca in cursa, ce se intampla cu membrii familiei sale dupa plecarea acestuia? Rugam clarificare impreuna cu DSP.

  • Situatia 2: La momentul sosirii acestuia la domiciliu, familia conducatorului auto SE AFLĂ in autoizolare, cu respectarea tuturor regulilor specifice.

Intrebare: Ce se intampla cu (1) soferul si (2) cu membrii familiei sale? Soferul se mai poate duce acasa daca familia lui se afla in IZOLARE? Daca se duce, care sunt consecintele? Poate pleca in cursa, beneficiind de prevederile Ordonantelor? Izolarea / carantinarea familiei se prelungeste cu inca 14 zile din momentul plecarii soferului din cauza interactiunii directe cu el? Rugam clarificare si cu DSP.

SCENARIUL B:
Conducatorul auto ALEGE optiunea precizata in Art 4, aliniatul 1, litera a): “carantinarea în spații puse la dispoziție de către angajator;”. Dupa 2 zile, soferul trebuie sa plece in cursa.

Intrebare: Daca spatiile sunt puse la dispozitie de angajator (spre exemplu, camere la un hotel), cum se asigura STATUL ROMAN ca e o masura eficienta impotriva raspandirii virusului COVID-19, daca respectivele locatii NU SUNT in supravegherea 24/7 a DSP, respectand conditiile stricte? Ce pregatire certificata are managementul unei companii de transport pentru a putea asigura sanatatea publica?

VEZI ȘI: Comisia Europeană prezintă noi orientări practice pentru a asigura libera circulație a lucrătorilor mobili în UE

De asemenea, Transport Academy vine cu sugestia/propunerea ca statul român să-i protejeze atât pe șoferii de camioane, cât și pe familiile acestora și pe toți cei cu care intră în contact, prin asigurarea unor facilități de cazare cu titlu gratuit în toate zonele țării care să respecte normele extraordinare impuse de DSP pentru prevenirea răspândirii COVID-19, sub strictă supraveghere a acestora.

Având în vedere ca domeniul transporturilor de mărfuri este încadrat la categoria vital, întocmai cum a afirmat și Prim Ministru Românie de nenumărate ori, inclusiv în comunicarea video din seara de 30 martie 2020, nu credeți că ar fi de competența și obligația statului român să îi protejeze atât pe conducatorii auto cât și pe familiile acestora și pe toți cei cu care intră în contact, în conformitate cu Art. 4 din Ordonanța Militară nr. 4 / 29 martie 2020, Art. 4, alin 1, litera c), prin asigurarea unor facilități de cazare cu titlu gratuit în toate zonele țării care sărespecte normele extraordinare impuse de DSP pentru prevenirea răspândirii COVID-19, sub strictă supraveghere a acestora?

Orice povară de costuri pusă acum în cârca antreprenorilor sau, mai rău, a angajaților acestora, va determina renunțarea la a mai practica această meserie în condițiile actuale, mai explică Transport Academy.

De altfel, firma de consultanță în transport întreabă dacă statul român își poate asuma acest risc și ce vom mai găsi pe rafturile magazinelor, dacă transportatorii români se opresc?

Scrisoarea integrală o puteți descărca accesând – https://bit.ly/2X2A7F7

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.