Se cer măsuri urgente pentru reducerea timpilor de așteptare pentru camioane la frontiere

Se cer măsuri urgente pentru reducerea timpilor de așteptare pentru camioane la frontiere

UNTRR cere Guvernului României coordonare instituțională națională și transfrontalieră pentru reducerea timpilor de așteptare pentru camioane la frontiere.

Afectați de cozile uriașe de camioane de la punctele de trecere a frontierei de stat, transportatorii și șoferii de camion cer luarea de măsuri urgente pentru reducerea timpilor de așteptare.

UNTRR se arată deosebit de îngrijorată de situația actuală de la punctele de trecere a frontierei dintre România și țările vecine, întrucât se înregistrează timpi de așteptare foarte mari care afectează și perturbă grav operațiunile internaționale ale transportatorilor români.

În ultima perioadă, Uniunea a primit tot mai multe sesizări din partea transportatorilor rutieri români cu privire la timpii de așteptare la trecerea frontierelor dintre România și țările vecine,  care depășesc frecvent 12 ore, cozile de camioane depasind chiar 10 – 12 km.

Zilele de sărbătoare nu pot justifica aceste întârzieri care au devenit frecvente și în săptămânile fără restricții de circulație.

În acest context, Uniunea solicită Guvernului României măsuri urgente de coordonare instituțională atât națională, cât și transfrontalieră pentru reducerea timpilor de așteptare în frontiere și fluidizarea traficului.

De asemenea, cere Poliției de Frontieră Române să întreprindă măsuri operative de coordonare cu autoritățile din statele vecine pentru normalizarea traficului comercial și reducerea timpilor de așteptare care generează costuri suplimentare pentru transportatori și clienții lor, inclusiv cei români.

VEZI ȘI: Şofer de camion român, salariu polonez, loc de muncă olandez

În anul 2017, peste 4 milioane de autocamioane au tranzitat România, dintre care 1,9 milioane pe sensul de intrare și 2,1 milioane pe sensul de ieșire, potrivit datelor de la Poliția de Frontieră, cele mai aglomerate puncte de trecere a frontierei fiind Giurgiu, Nădlac II și Borș.

Studiile Uniunii Internaționale a Transporturilor Rutiere (IRU) au arătat că infrastructura la nivelul punctelor de trecere a frontierei este necesară, dar nu suficientă pentru dezvoltarea economică și 39,7% din totalul timpului destinat transporturilor reprezintă întârzierea la trecerea frontierelor, lucru inadmisibil în spațiul economic european.

În lipsa unui personal suficient și bine instruit, dacă se pierde mult timp la trecerea frontierelor, dacă procedurile nu sunt armonizate și dacă toate acestea pot duce și la plăți neoficiale – atunci transporturile sunt întârziate și economia este penalizată.

UNTRR semnalează din nou faptul că transportatorii rutieri din România suportă un handicap grav competițional în raport cu transportatorii din țările vecine europene, în principal din cauza infrastructurii rutiere precare a cărei îmbunătățire înseamnă timp și bugete importante.

În aceste condiții, UNTRR, ca reprezentant al transportatorilor rutieri, solicită măsuri urgente de fluidizare a traficului prin eliminarea totală a obstrucțiilor induse de o defectuoasă colaborare a instituțiilor cu sarcini administrative în zonele de frontieră, care generează prin timpii mari de așteptare costuri suplimentare uriașe acestei industrii.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.