Se inchide sectorul de autostrada Sibiu-Orastie? Cine plateste pentru incompetenta?

autostrada Sibiu-Orastie

Conform declaratiilor lui Alin Goga, directorul de investitii din cadrul CNADNR, in cadrul emisiunii „Jocuri de Putere” din 30 iunie 2015, preluat de alba24.ro, tronsonul de autostrada Sibiu-Orastie ar trebui inchis, deoarece circulatia rutiera pe acest segment se desfasoara in conditii nesigure, singura solutie viabila fiind reconstructia sa.

Asta in conditiile in care traseul s-a modificat cu cateva sute de metri, inaintea celui de-al doilea viaduct ce coboara spre Miercurea Sibiului, unde se produc alunecari si este cunoscut acest lucru. De fapt, studiul de fezabitatea a fost deficitar sau a urmarit alte interese decat cele tehnice. Nu trebuie sa fii expert ca sa-ti dai seama ca pamantul dintre Sibiu si Sebes este instabil, avand in vedere ca zona este plina de vita de vie si pomi fructiferi, una din calitati fiind de fixare a solului. Dar de, proiectantii poate n-au trait la tara, si n-au avut de la cine sa invete. Mai mult, exista un istoric al zonei in ceea ce priveste reparatiile, fapt de care a amintit si Alin Goga in cadrul emisiunii. Problemele frecvente ale terenul DN7 si magistralei feroviare 200 din acea zona fiind cunoscute, CNADNR si CFR efectuand reparatii, si cu toate acestea, alunecarile tot se produc.

Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) a transmis printr-un comunicat de presa un punct de vedere cu privire la starea lotului 3 al autostrazii Sibiu – Orastie, in lungime de 22 de kilometrii, intre localitatile Saliste si Cunta. Dupa ce in urma cu doua saptamami (21 iulie 2015) au fost semnalate pericolele pe care le implica acest sector de drum, CNADNR recunoaste ca pe acest lot sunt numeroase nereguli printre care fisurile aparute la riglele pilelor Viaductului de la Aciliu, alunecari de teren si multe altele.

Se inchide sectorul de autostrada Sibiu-Orastie? Cine plateste pentru incompetenta?

De-a lungul derularii acestui contract, din 2011 pana in prezent, inginerul FIDIC DRDP Brasov a emis aproximativ 300 rapoarte de neconformitate, conform prevederilor contractuale si legale, precum nerespectarea Proiectului Tehnic, nerespectarea caietelor de sarcini, calitatea materialelor sau executia necorespunzatoare a lucrarilor.

CNADNR, in baza unei expertize tehnice, a considerat si considera ca factorul antropic (activitatea de executie) a avut un rol hotarator in aparitia/declansarea si evolutia fenomenelor de instabilitate din amplasament prin modul de organizare si desfasurare a lucrarilor fara respectarea prevederilor proiectului si a Caietelor de sarcini de terasamente si consolidari, ca si a altor reguli specifice existente in normele tehnice din Romania. Sistarea lucrarilor pe zonele instabile si cu potential instabil pe perioade mari de timp (cca.1-1,5ani) fara luarea unor masuri de urgenta de protectie si reaparare a suprafetelor decapate si fisurate in scopul limitarii efectului apei din precipitatii a avut de asemenea un rol negativ asupra stabilitatii generale a amplasamentului. Un factor important care a influentat in mod semnificativ intarzierea finalizarii tronsonului de autostrada Orastie – Sibiu, lot 3 il reprezinta slaba calitate a lucrarilor executate de catre Antreprenor, aspect evidentiat prin numarul considerabil de rapoarte de neconformitate emise de catre Inginer in cadrul Contractului (aprox. 300 – nerespectarea Proiectului Tehnic, nerespectarea caietelor de sarcini, calitatea materialelor, executia necorespunzatoare a lucrarilor, etc), se arata in comunicatul CNADNR din 21 iulie.

Pagini: 1 2 3

Follow #infotrucker