In Focus

Se vor schimba sau nu timpii de condus și odihnă în cazul camioanelor?

Violeta Bulc a garantat reprezentanților ETF că nu se vor schimba timpii de condus și odihnă pentru autocare, însă nu a spus nimic despre timpii de condus și odihnă în cazul camioanelor.

Pe 26 aprilie 2017, reprezentanții sindicatelor europene din transporturi (ETF) au organizat o demonstrație la Bruxelles, care a strâns aproximativ cinci sute de activiști.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

O delegație a acestora s-a întâlnit cu comisarul european pentru transporturi, Violeta Bulc, care, potrivit celor de la ETF, ar fi dat asigurări că nu se vor schimba regulile actuale

privind timpii de condus și odihnă, chiar dacă Inițiativa Rutieră a Comisiei Europene va prezenta până la finalul lunii mai, o serie de propuneri în ceea ce privește modificarea regulilor privind transportul rutier în Europa.

Totuși, din nota ETF, reiese faptul că Violeta Bulc a făcut referire doar la transportul rutier de persoane, astfel că, în ceea ce privește timpii de condus și odihnă în cazul camioanelor lucrurile rămân în continuare în ceață. Cel puțin până la prezentarea pachetului de măsuri al CE.

Conținutul Inițiativei Rutiere nu este încă cunoscut, însă zvonurile spun că ar putea crește numărul de zile consecutive de conducere înainte de a lua o pauză de 24 de ore și o reducere pentru pauza de 45 de minute care urmează să fie luată la fiecare patru ore și jumătate de conducere.

VEZI ȘI: infotrucker.ro și MHS Truck & Bus alături de #EroiiȘoselelor aflați în cursă de Paște

Informații despre pachetul de măsuri pe care Comisia Europeană urmează să le prezinte pe 31 mai 2017, au fost furnizate și de Violeta Bulc în cadrul unui interviu pentru Les Echos.

ETF consideră ca importantă asigurarea dată de Violeta Bulc privind transportul rutier de persoane, însă nu suficientă pentru a demobiliza starea de agitație.

De altfel, sindicatul european din transporturi spune că este gata de a preveni orice încercare de schimbare a regulilor de condus și odihnă sau excludere a șoferilor profesioniști de la aplicarea salariului și condițiilor sociale a statului membru în care acesta își desfășoară cel mai mult activitatea.

 

Din aceeași categorie...

Back to top button