Sectorul de e-commerce din România a crescut cu 30% în 2020

Sectorul de e-commerce din România a crescut cu 30% în 2020
Accelerat de pandemie, sectorul de e-commerce din România a fost estimat la 5,6 miliarde de euro în 2020, conform cifrelor oficiale GpeC și ARMO (Asociația Română a Magazinelor Online), cu 30% mai mult decât în 2019. Și pentru 2021 se așteaptă o creștere de cel puțin 30%.

Cum se văd schimbările din e-commerce, retail și logistică produse anul trecut din perspectiva jucătorilor care activează în aceste sectoare? Cum ar trebui optimizate procesele logistice și zona de experiență oferită clientului, pentru ca interacțiunea dintre acești actori să se desfășoare cât mai armonios?

Sectorul de e-commerce din România a crescut cu 30% în 2020

Anul 2020 a provocat compania Noriel să iasă oarecum din tipare. Cu afaceri preponderent offline – 83 de magazine în țară – cea mai mare provocare a fost să mute business-ul din offline în online. Dacă piața online a crescut anul trecut cu 30%, pentru Noriel creșterea pe zona online a fost de peste 100%.

Pandemia a accelerat planurile de business ale Noriel și, în general, proiectele majore au fost puse în practică, unul dintre acestea fiind implementarea platformei Postis, pentru optimizarea proceselor de livrare. Deschiderile de magazine au fost, însă, amânate.

Tot anul trecut, Noriel a lansat un supermarket online, a dezvoltat categoria de cărți și a introdus una cu tematică sportivă, dar și o componentă de travel, cu produse conexe universului copiilor. Investitițiile Noriel în perioada următoare sunt direcționate către implementarea unei soluții CRM și către diversificarea metodelor de livrare care să-i asigure companiei o scădere a ratei de retur.

VEZI ȘI: DB Schenker utilizează instrumentul BinPACKER pentru o încărcare mai eficientă

Pentru editura Nemira, luna martie a anului trecut a adus o scădere a vânzărilor de 70-80%, odată cu închiderea librăriilor. Dacă înainte de pandemie, 50% din cifra de afaceri venea din vânzările online, în prezent ponderea este de 60% din vânzări. Cu toate acestea, oricât de mult a crescut zona de online, aceasta nu a putut compensa vânzările din librării.

Târgurile de carte au fost amânate și mutate în online. Românii au început să aibă mai multă încredere în cumpărăturile online. Pe perioada lockdown-ului, plățile online cu cardul au crescut. În acest an, spre deosebire de anul trecut, primele luni din an au înregistrat creșteri ale vânzărilor.
Editura Nemira se va concentra în perioada următoare pe îmbunătățirea proceselor logistice și pe experiența oferită clienților.

Postis mizează pe diversificarea metodelor de livrare

Pandemia a ajutat start-up-ul LogTech Postis să accelereze proiectele pe care le avea în plan. În 2020 și 2021, Postis a încheiat mai multe parteneriate cu platforme de e-commerce, portofoliul extinzându-se, pe lângă companii mari, și cu clienți mai mici, antreprenoriali, care au fost ajutați să-și înceapă activitatea de vânzare în online.

”Nevoia de trecere rapidă în online și de diferențiere a deschis apetitul pentru digitalizare și optimizare. Au venit către noi companii care doreau să-și creeze o amprentă în e-commerce – cum ar fi zona pharma, brico, fresh food sau zona de coșuri cadou – dar și antreprenori care aveau nevoie de know-how pentru a se conecta și a-și lansa business-ul. Au conștientizat necesitatea digitalizării, și-au dat seama că trebuie să se diferențieze în piață și au găsit acest lucru la Postis”, a spus Valerica Motoc, Business & Sales Development Postis.

Anul trecut, compania a dezvoltat un Widget, un instrument online pe care îl pune la dispoziția magazinelor online cu care lucrează, prin care acestea își pot diversifica metodele de livrare pe care le oferă clienților.

”Am observat la începutul acestui an o nevoie a clienților de a diversifica metodele de livrare, atât în ceea ce privește partenerii de livrare (curieri, transportatori etc.), cât și ca metode de livrare alternative – pick-up point, livrări express sau programate, lockere. Peste 80% dintre companiile cu care lucrăm iau în calcul extinderea metodelor de livrare pentru clienții lor. Cea mai mare pondere pentru astfel de soluții de livrare apare în randul segmentelor fresh food, coșuri cadou, cărți, bijuterii cosmetice”, adaugă Valerica Motoc.

Planurile Postis pentru acest an includ extinderea în afara țării și dezvoltarea continuă a platformei pentru a deveni un one-stop-shop din perspectiva livrărilor pentru retaileri.

Follow #infotrucker