Sectorul de transport și logistică din Franța afectat de starea de urgență

transport și logistică

Industria de transport și logistică din Franța este și ea afectată de atacurile teroriste de la Paris, din cauza reintroducerii controalelor la frontiere ca urmare a decretării stării de urgență.

Franța a decis să prelungească cu trei luni starea de urgență decretată după atacurile din Paris în care 129 de persoane și-au pierdut viața. Cum va fi afectat transportul internațional de mărfuri, după atacurile teroriste de la Paris? Este posibilă suspendarea tratatului Schengen? Sunt doar două dintr-un set mai mare de întrebari pe care suntem convinși că foarte mulți transportatori și le-au pus în acestă perioadă. Din păcate, aceste întrebări vor rămâne fără un răspuns clar ceva timp de acum înainte.

În aceste condiții, transportatorii, logisticienii și clienții vor trebui inevitabil să reorganizeze livrarările ce vor urma. Logistica și transportul de bunuri va trebui să se adapteze cât mai repede posibil ca urmare a înăspririi controalelor la frontierele franceze iar discuțiile în această direcție au început deja, a declarat recent Eric Cabaille, vicepreședinte al grupului Astre, ce include 160 de companii din sectorul transportului rutier din toată Europa, inclusiv din România, compania KLG Europe Logistics.

Sectorul de transport și logistică din Franța afectat de starea de urgență

Eric Cabaille a vorbit într-un interviu pentru cotidianul francez Les Echos, despre dificultățile care pot apărea în cazul transportului transfrontalier pe distanțe scurte, care alimentează fluxurile de producție a diferitelor fabrici, deoarece acestea sunt efectuate sub presiunea timpului.

De asemenea, acesta sublinia că principala problemă generată de această situație o reprezintă costul suplimentar care rămâne în prezent responsabilitatea integrală a transportatorului, dar care ar trebui să fie obiectul renegocierii cu clienții la sfârșitul acestei luni, în condițiile în care starea de urgență va tine până la sfârșitul lunii ianuarie 2016.

Introducerea controalelor la frontierele Franței, a crescut în medie timpul de așteptare pe timp de noapte de la 10 minute la la frontiera cu Spania la peste o oră.

În sectorul automotive, lucrurile par să fie pentru moment liniștite, purtătorul de cuvânt al celor de la Renault declarând că situația nu a afectat livrările către facilitățile de producție din Europa, în timp grupul PSA Peugeot Citroen nu a făcut niciun comentariu.

Până atunci însă, poți descărca revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau poți intra pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

 

Follow #infotrucker