Semiremorca ultra-lungă Kögel este adecvată pentru transportul combinat

Semiremorca ultra-lungă Kögel, cunoscută și sub numele de Euro Trailer în Germania, este adecvată pentru transport combinat.
Kögel a cerut unui terminal feroviar german să verifice dacă semiremorca sa ultra-lungă (15 metri în loc de 13,6 metri) este potrivită în operațiunile intermodale. Rezultatul pare să fie concludent.
Semiremorca ultra-lungă Kögel a fost încărcată pe un vagon standard T3000 sub supravegherea reprezentanților Deutsche Bahn și transportată pe ruta München-Riem. Potrivit lui Kôgel, acest lucru dovedește că semiremorca ultra-lungă Cargo Rail poate fi utilizată cu toate vagoanele moderne în transport combinat.
Aceasta a fost dezvoltată pentru două ecartamente de cale ferată diferite: 3.950 mm înălțime conform P395 sau 4.000 mm înălțime conform P400, rezultând înălțimi interioare de 2.710 și, respectiv, 2.760 mm.
VEZI ȘI: UNTRR solicită soluții imediate pentru evitarea destabilizării pieței RCA
Semiremorca ultra-lungă îndeplinește specificațiile unui proiect pilot tipic german. Prima generație a semiremorcii ultra-lungi avea o lungime de 14,9 m, dar o nouă modificare a reglementărilor privind traficul rutier a făcut posibil să se câștige încă 8 cm.
Astfel, semiremorca ultra-lungă este acum cu 1,38 metri mai lungă decât o semiremorcă standard.
Potrivit Kögel, acest lucru înseamnă că seiremorca reduce emisiile de CO2 pe tona transportată cu aproximativ 10%. Rezultatul pozitiv al testului de la Munchen îi va face mai ales pe adversarii formulei Euro Trailer, care consideră că aceasta va împiedica un transfer modal mai masiv.