Trailer

Semiremorcile trebuie să reducă emisiile camioanelor cu 15%, până în 2030

Parlamentul European a votat recent ca remorcile și semiremorcile să reducă cu 15%, până în 2030, consumul și emisiile combinațiilor de vehicule din care fac parte.

PE a aprobat în această săptămână opinia sa privind obiectivele de reducere a emisiilor vehiculelor grele, care va sta la baza negocierilor pentru forma finală a legislației. Iar dacă atenția principală este îndreptată spre emisiile camioanelor, actul prevede și reglementări pentru vehiculele tractate.

O altă prevedere vizează însă remorcile și semiremorcile, care până în 2030 trebuie să își reducă emisiile cu 15%, față de nivelul din 2019. Cu alte cuvinte, în următorii 7 ani, semiremorcile trebuie să contribuie la reducerea consumului autotractoarelor cu 15%.

Reducerea consumului combinației se poate obține prin scăderea rezistenței la rulare, o aerodinamică îmbunătățită, prin simpla reducere a greutății proprii sau electrificare. Fiecare dintre aceste tehnologii este testată și chiar comercializată deja de marii producători de remorci.

VEZI ȘI: Noua axă inteligentă BPW iC Plus monitorizează și corectează automat presiunea în anvelope

Asociația germană a industriei automotive (VDA) consideră că noile obiective sunt imposibil de atins într-un timp atât de scurt. Potrivit VDA, dacă propunerea va fi adoptată în această formă, ea va elimina producătorii mici și mijlocii de remorci de pe piață.

Chiar și marii producători vor trebui să comercializeze produse mai scumpe pentru a se putea încadra în noile reguli. O primă soluție ar fi semiremorcile aerodinamice, precum Schmitz Cargobull EcoFlex, dar acestea promit doar o reducere a consumului de aproximativ 5%.

Forma aerodinamică ar trebui însoțită și de o axă electrificată, care să recupereze energia în timpul perioadelor de frânare. De exemplu, sistemul AxlePower dezvoltat de Thermo King și BPW a demonstrat reduceri importante ale consumului de energie, în special în aplicațiile frigorifice.

Cea mai evoluată formă de electrificare, dar și cea mai scumpă, pare a fi semiremorca eTrailer, dezvoltată de Krone și Trailer Dynamics. În acest caz, axa electrificată participă inclusiv la propulsie, nu doar la recuperare, iar bateria proprie de mare capacitate permite reduceri importante ale consumului combinației, de peste 40%.

Din aceeași categorie...

Back to top button