Serverul Continental conectează vehiculele electrice Volkswagen

Serverul Continental conectează mașinile electrice Volkswagen ID
Serverul Continental va intra în producție la Volkswagen ca server de aplicații auto (ICAS1) pe vehiculele electrice bazate pe platforma modulară MEB.

Arhitectura electronică a generației moderne de vehicule suferă o transformare profundă, îndreptându-se spre un număr mic de computere foarte performante, în locul numeroaselor unități de control individuale. În viitor, acestea vor asigura puterea de calcul pentru domeniile funcționale din vehicul.

Serverul Continental conectează vehiculele electrice Volkswagen

Astfel, Volkswagen va utiliza tehnologia ICAS1 pentru modelul electric ID, bazat pe platforma modulară pentru autovehicule electrice MEB dezvoltată de Volkswagen.

Conceptul inovativ ICAS1 oferă numeroase avantaje, inclusiv o serie de caracteristici de conectivitate a vehiculului, cum ar fi posibilitatea de a instala noi funcții și actualizări de siguranță în mașină printr-o conexiune wireless.

Serverul se bazează pe experiența Continental în lucrul cu unitățile de control gateway, a căror funcție face parte acum din mult mai cuprinzătorul ICAS1.

VEZI ȘI: Șofer român amendat în Franța cu 2.2 mil. de euro pentru contrabandă cu țigări

Cadrul folosit pentru server este o platformă dezvoltată de Continental în colaborare cu Elektrobit, la care au lucrat specialiști din mai multe locații din România. Astfel, ingineri din Sibiu, Iași și Timișoara au contribuit la realizarea și funcționarea serverului.

Putere mare de calcul pentru vehicule complet electrice și complet conectate
Trecerea Volkswagen la o arhitectură de server în strategia sa cu privire la domeniul mașinilor electrice este o decizie logică, deoarece vehiculele electrice beneficiază în mod deosebit de digitalizarea ușurată de arhitectura serverului.

Aceasta include funcții precum planificarea rutelor optimizate pe rază de acțiune și localizarea stațiilor de încărcare. În același timp, arhitectura serverului oferă o conexiune perfectă la lumea digitală a serviciilor și datelor mobile.

În funcție de modelul și caracteristicile ID, în viitor, două sau trei servere vor asigura puterea de calcul pentru întreaga mașină. Încă de la începutul dezvoltării proiectului, Continental a conceput ICAS1 pentru necesitățile unei speranțe de de viață tot mai crescute a vehiculelor electrice.

Serverul Continental conectează vehiculele electrice Volkswagen

Pe lângă puterea de calcul mult mai mare în comparație cu sistemele automobilistice clasice, ICAS1 oferă o separare consistentă a hardware-ului și software-ului prin intermediul software-ului de bază dezvoltat de Elektrobit pe baza AUTOSAR.

Acest lucru permite integrarea și actualizarea atât a aplicațiilor Volkswagen, cât și a unui nou software terț. Middleware-ul (program de software ce stă între un system de operare și aplicațiile foloste în cadrul acestuia) acceptă, de asemenea, conectivitate prin Gigabit Automotive Ethernet, care furnizează datele necesare pentru aplicații.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.