Setați corect clasa de greutate și numărul de axe în aparatul de bord Toll Collect

Setați corect clasa de greutate și numărul de axe în aparatul de bord Toll Collect

Este esențial ca șoferii de camion să seteze corect clasa de greutate și numărul de axe în aparatul de bord Toll Collect, pentru a evita amenda.

După cum știți, de la 1 ianuarie 2019, au intrat în vigoare noile tarife ale taxei de drum pentru camioane în Germania, motiv pentru care trebuie să acordați o atenție deosebită vehiculelor sau combinațiilor de vehicule cu greutatea maximă autorizată peste 18 tone.

Astfel, pe lângă clasa de emisii și zgomot, calculul taxei de drum din Germania se bazează și pe clasa de greutate și numărul de axe, motiv pentru care este obligatoriu și necesar ca aceștia parametri să fie setați manual corect.

Baza pentru aceste setări ale aparatului Toll Collect este întotdeauna greutatea totală a vehiculului indicată în documentele acestuia.

Greutatea maximă autorizată este salvată permanent în aparatul de bord Toll Collect, proprietarul vehiculului fiind obligat s-o declare în momentul înregistrării vehiculului la Toll Collect. În cazul în care greutatea maximă autorizată se schimbă în funcție de atașarea sau decuplarea unei remorci, aceasta trebuie ajustată manual în aparatul de bord.

Spre exemplu, ansamblurile formate dintr-un autotractor și o semiremorcă trebuie să aiba setată clasa de greutate în aparat „>18 t”. De asemenea, șoferul trebuie să selecteze și numărul de axe “mai multe axe”. Setătile clasei de greutate și axe se găsesc în meniul la „Weight“ („Greutate“) si „Number of axles” („Numarul axelor“).

Pentru a determina greutatea totală a combinațiilor de vehicule, se adaugă greutatea brută individuală a vehiculelor. Calculul nu include greutatea suporților și a cuplei de remorcare.

Orice persoană care în mod interenționat sau din neglijență nu plătește corect taxa de drum va fi amendată conform BFStrMG (§ 10 para. 1 no. 1).

Tariful de taxare per kilometru parcurs este compus din trei parametri:

– costurile de infrastructură corespunzătoare clasei de greutate a vehiculului sau combinației de vehicule
– costurile de poluare a aerului în funcție de clasa de emisie a vehiculului
– costurile pentru poluarea fonică de 0.002 euro per kilometru.

Dacă în trecut clasele de greutate diferențiau vehiculele nesupuse taxării (sub 7.5 tone) de cele supuse taxării (peste 7.5 tone), acum, acestea definesc tariful.

VEZI ȘI: Finlanda a crescut lungimea totală a combinațiilor de vehicule la 34.5 metri

Pe ecranul unităților de bord Toll Collect se disting mai multe clase de greutate după cum urmează:

≥ 7.5 tone – 11.99 tone
≥ 12 tone – ≤ 18 tone
> 18 tone cu până la trei axe
> 18 tone cu patru sau mai multe axe

Nu uitați! Pentru vehiculele și combinațiile de vehicule cu o greutate totală mai mare de 18 tone, trebuie setat și numărul de axe. Pentru vehiculele de marfă supuse taxării de până în 18 tone, declararea numărul de axe este opțională.

În cazul unui vehicul cu o GVW sub 7.5 tone, șoferul acestuia trebuie să selecteze clasa de greutate „<7,5 t”. Dacă vehiculul are o remorcă și are GVW peste 7.5 tone, șoferul trebuie să selecteze „≥ 7,5 t” și este supus taxării.

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. Gabi

    04/02/2019 at 1:40 PM

    Dacă toll era setat mai mic de 18t cam cât ar fi amenda? Multumesc

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.