Bus

Setra MultiClass 500 LE: o nouă generație de autobuze interurbane

La scurt timp după premiera noilor generații de autocare turistice ComfortClass 500 și TopClass 500, Setra a prezentat și o nouă generație a autobuzelor interurbane cu intrare joasă MultiClass 500 LE.

Noua gamă MultiClass 500 LE cuprinde patru versiuni de lungime, între 10,51 și 14,52 metri, cu două și trei axe. Până în fața axei spate, modelele au un design cu podea joasă, iar accesul către secțiunea din spate se face prin trei trepte scunde. Cu tehnologie de la autocarele turistice pentru șasiu și sistemul de propulsie, MultiClass 500 LE promite un confort deplin și în călătoriile lungi.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Gama este dedicată serviciilor regulate, de la curse periurbane la curse interurbane. Astfel, noua generație poate fi folosită în aplicații precum transport regulat, transport școlar, servicii de navetă sau transportul angajaților companiilor.

Marca Setra este sinonimă cu un design fascinant, dar totuși durabil, chiar și pentru vehiculele practice cu intrare joasă. Exteriorul este împărțit deliberat în două secțiuni, conectate prin intermediul unui profil vertical lat. Noi sunt și montanții față și spate rotunjiți cu fond negru, care fac să pară cu plafonul plutește. În partea din față, MultiClass 500 LE preia noul limbaj de design al Setra, introdus odată cu actualele autocare turistice.

VEZI ȘI: VHH comandă 95 de autobuze electrice Mercedes-Benz eCitaro și eCitaro G

Noul Setra MultiClass 500 LE vine cu numeroase configurații privind ușile, scaunele pasagerilor și chiar cockpitul șoferului. Pentru prima intrare se poate opta între o ușă cu două lățimi diferite sau chiar o ușă dublă. Intrarea a doua poate fi de asemenea configurată cu ușă simplă sau dublă. La cerere, toate modelele pot primi o a treia intrare, în spatele axei spate. În funție de poziție și versiune, ușile pot fi pivotante spre exterior sau interior sau batante/glisante. Pentru prima dată, o rampă pliabilă mecanic este disponibilă și pentru prima ușă.

Setra MultiClass 500 LE nu are limite nici în privința configurării compartimentului pasagerilor. Secțiune cu podea joasă din față poate avea platforme pentru scaune pe stânga, dreapta sau ambele părți. Scaunele pot fi de la versiuni urbane până la unele pentru cerințe turistice.Setra MultiClass 500 LE: o nouă generație de autobuze interurbane

Încălzirea, ventilarea și climatizarea pot fi de asemenea configurate după nevoile oricărui client. Primul pas este un sistem de aer condiționat pentru spațiul șoferului. În regiunile cu climă blândă este ideală noua versiune EvoCool light Basic, cu două module de aer condiționat montate pe plafon. În rest se poate opta pentru sistemul clasic EvoCool Basic, care este deosebit de puternic. Opțional este posibilă echiparea vehiculului cu duze de aer și lămpi de citit împreună cu orice sistem de aer condiționat montat pe plafon.Setra MultiClass 500 LE: o nouă generație de autobuze interurbane

Pentru compartimentul șoferului se poate opta între trei variante: Cockpit City pentru aplicații urbane, Cockpit Basic City (urban/interurban) sau Cockpit Basic (interurban) la nivel de autocar turistic. Indiferent de versiune, șoferul dispune în standard de senzori de lumină și ploaie sau frână de parcare electronică. Sistemul de camere opțional oferă o vizibilitate la 360° în jurul autobuzului.

Noul Setra MultiClass 500 LE: Predictive Powertrain Control și Preventive Brake Assist 2

În conjuncție cu transmisia automatizată GO 250 8 PowerShift, șoferul dispune de cea mai nouă versiune a sistemului inteligent de menținere a vitezei de croazieră Predictive Powertrain Control. Cu ajutorul hărților digitale, PPC ia în calcul topografia, intersecțiile și sensurile giratorii pentru a adapta viteza în cel mai eficient mod cu putință. Tot pe baza hărților, PPC reduce automat viteza la intrarea în localități.

MultiClass 500 LE vine și cu Preventive Brake Assist 2, a doua generație a primului asistent la frânarea de urgență pentru autobuzele de servicii regulate. Preventive Brake Assist 2 utilizează o combinație de senzori radar de rază lungă și scurtă și o cameră pentru a detecta obstacolele staționare sau mobile, inclusiv pietonii sau bicicliștii. Sistemul poate procesa mai multe obstacole în același timp. De asemenea, a fost îmbunătățită detecția obiectelor din afara drumului, pentru a minimiza alarmele false.

Sistemul avertizează șoferul în cazul unui pericol de coliziune cu un obiect staționar sau mobil. Simultan, el inițiază o manevră de frânare parțială. Succesiunea de avertizări și aplicări ale frânei a fost proiectată precis pentru utilizarea în servicii regulate, pentru a proteja pasagerii care călătoresc în picioare. Preventive Brake Assist 2 va fi disponibil ca opțiune din primăvara lui 2024.

Motoare economice testate

Versiunile cu două axe vor fi echipate cu motorul OM 936 de 7,7 litri, în versiuni de 299 și 354 CP. Modelul cu trei axe MultiClass S 518 LE vine cu motorul OM 470 de 10,7 litri, de 394 CP. În funcție de model sunt disponibile transmisii manuale, automatizate sau automate cu convertizor de cuplu de la Voith și ZF.

Modelele MultiClass 500 LE cu motor OM 936 pot fi configurate și cu un modul hybrid. Un motor electric montat între motor și cutia de viteze acționează ca un alternator la încetiniri și frânări, generând electricitate fără a consuma motorină. Electricitatea stocată în două module montate pe plafon este folosită de motorul electric de 14 kW pentru a susține motorul diesel la plecarea de pe loc, reducând consumul de carburant.Setra MultiClass 500 LE: o nouă generație de autobuze interurbane

La fel ca seriile precedente, noul Setra MultiClass 500 LE este fabricat la fabrica Daimler Buses din Hosdere (Turcia). Startul producției pentru vehiculele tradiționale cu două axe de aproximativ 12 și 13 metri lungime este planificată pentru toamna lui 2023. Modelul compact S 510 LE și cel cu trei axe S 518 LE vor intra în producție la începutul lui 2024.

Din aceeași categorie...

Back to top button