„Sfânta treime” europeană a ajuns la un acord asupra Pachetului de Mobilitate

"Sfânta treime" europeană au ajuns la un acord asupra Pachetului de Mobilitate
Habemus Pachet de Mobilitate! "Sfânta treime" europeană a ajuns la un acord asupra Pachetului de Mobilitate, cea mai importantă reformă a transportului rutier de marfuri din Europa.

După o întâlnire lungă, începută pe 11 decembrie, ora 18:00 și finalizată pe 12 decembrie, ora 7:00, și mai bine de doi ani și jumătate de negocieri, Parlamentului European, Comisia Europeană și negociatorii președinției finlandeze a Consiliului UE au ajuns la un acord final asupra Pachetului de Mobilitate, care modifică câteva reguli importante în transportul rutier internațional.

"Sfânta treime" europeană a ajuns la un acord asupra Pachetului de Mobilitate

Una din cele mai importante modificări se referă la faptul că vehiculul trebuie să se întoarcă în statul membru de origine cel puțin la fiecare 8 săptămâni. Măsura are drept scop eliminarea companiilor de tip ”letterbox”, conform lui Ismail Ertug, cel care a propus-o.

În variantă inițială, acceptată de Parlamentul European, camioanele trebuiau să se întoarcă în țara de origine la 4 săptămâni.

În ceea ce privește timpii de condus și odihnă, acordul vine cu o mai mare flexibilitate.

La transportul intern de marfă și persoane, respectiv internațional în cont propriu, regulile rămân neschimbate, în timp ce la transportul internațional de marfă pentru terți acordul prevede ca șoferii să poată efectua două perioade de repaus săptămânal redus (minim 24 de ore) consecutive în afara țării de origine sau unde își au reședința.

În această situație, o perioadă de recuperare obligatorie trebuie să aibă loc imediat, înaintea perioadei de repaus săptămânal normal din a treia săptămână. În ceea ce privește repausul săptămânal normal în cabină, acesta rămâne interzis pe întreg teritoriul Uniunii Europene.

VEZI ȘI: Sistemul inteligent de parcare în coloană a camioanelor de la Inntal West (A 93)

În ceea ce privește cabotajul, acordul permite efectuarea a trei operațiuni în 7 zile, urmate de o perioadă de „răcire” de patru zile în care camionul trebuie să rămână în țara de origine a companiei înainte de efectuarea alte transporturi de cabotaj. În plus, regulile cabotajului vor fi aplicate și transportului combinat.

Conform acordului, directiva detașării se aplică operațiunilor de cabotaj, transportului combinat (partea de transport rutier) și transportului internațional. Sunt excluse traficul de tranzit și transportul bilateral, respectiv doar pentru câte o operațiune de cross-trade legată de fiecare sens dintr-un transport bilateral. În cazul încălcării normelor de cabotaj și detașare, licența comunitară poate fi retrasă.

Pentru un mai bun control asupra respectării legislației, tahograful inteligent devine obligatoriu pe toate camioanele de transport internațional până cel târziu în 2025.

De asemenea, acesta devine obligatoriu și pentru vehiculele comerciale ușoare între 2.5 și 3.5 tone care efectuează transport internațional, până cel târziu în iunie 2026.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.