Sfaturile FOMCO privind achiziția un sistem GPS de monitorizare flota

Sfaturile FOMCO privind achiziția un sistem GPS de monitorizare flota

Achiziția unui sistem de monitorizare a flotei prin GPS este obligatorie și utilă pentru orice companie care efectuează transport rutier, însă nu din perspectivă coercitivă, ci ca una ce ajută la controlul atent al costurilor.

Pe de altă parte, nu puține sunt cazurile în care, după achiziția unui astfel de sistem de monitorizare prin GPS, managerul de transport răsuflă ușurat: “Gata, problemele mele sunt rezolvate”. Din păcate, lucrurile nu stau chiar așa!

Astfel, împreună cu partenerii și prietenii noștri de la FOMCO GPS am analizat pas cu pas unde se fac cele mai multe greșeli în cazul managerilor de transport.

Sfaturile FOMCO privind achiziția un sistem GPS de monitorizare flota

În ceea ce privește achiziția, piaţa oferă foarte multe posibilităţi în a se alege un sistem de urmărire prin GPS. Este normal ca un bun manager să facă un studiu al ofertelor. Dar înainte de acest studiu, oare şi-a făcut o listă a nevoilor companiei? Adică, ce doreşte să ştie, ce doreşte să verifice sau ce tip de monitorizare necesită domeniul în care îşi desfăşoară activitatea.

Aceasta este de obicei prima greşeală pe care managerii de transport o fac. Care ar fi cea mai simplă soluţie? Poate un telefon prieten care conduce o firmă cu acelaşi obiect de activitate şi care are deja un sistem montat. Sau poate o discuţie cu un reprezentant de vânzări care are o experienţă vastă în acest domeniu.

VEZI ȘI: Sistemul GPS a primit un upgrade recent

Dacă nu va face o analiză corectă folosindu-se de posibilităţile menţionate, se va întâmpla următorul scenariu: se va alege cel mai mic preţ sau va alege cea mai bună prezentare a unui reprezentant de vânzări, iar după terminarea montajului şi achitarea echipamentului vor apare primele probleme. Sigur ceva nu va fi conform situaţiei imaginate, sigur că din multitudinea rapoartelor pe care un sistem bun le oferă, va lipsi exact cel care îi trebuie, sigur că la prima defecţiune apărută perioada de intervenţie va fi mai lungă decât ceea ce şi-a închipuit. Urmează reclamaţiile, cereri peste cereri, nervi, supărare şi ulterior demontare.

Cum reacționează șoferii?
Acesta este al doilea aspect la care managerii nu se gândesc. Bazându-se pe sloganul “Eu sunt proprietarul, eu fac ce doresc cu maşinile mele…”, unul profund greșit, mulți nici nu se gândesc ce surpriză pot avea în doar câteva zile (săptămâni).

Nu de puţine ori auzim următoarea situaţie: “Unităţile merg perfect, dar din păcate maşinile stau”. De ce? Simplu, la auzul ca se vor monta sau s-au montat unităţi de monitorizare cu sonde litrometrice, o societate poate rămâne de pe o zi pe alta fără şoferi. În acest caz, pierderea este mult mai mare decât câştigul având în vedere și criza acută de șoferi profesioniști de pe piață. Se pot pierde contracte, bani etc.

Care ar fi soluția? Poate o discuţie cu șoferii, poate o prezentare a ţelurilor societăţii care trebuie bazată pe creştere şi realizată cu ajutorul acestora sau chiar oferirea unor bonusuri în cazul în care cifrele realizate sunt conforme cu planurile companie. În urma acestei discuţii, managerul poate evalua imediat, cu câţi şoferi va rămâne şi îşi poate construi un plan B pentru angajarea altora la timp. Întotdeauna vor rămâne şoferii care nu au nimic de pierdut, adică cei care sunt corecţi.

Ce presupune monitorizarea prin GPS
Presupunem că nu s-au făcut primele două greşeli, totul a mers ca şi uns, sistemele funcţionează şi managerul este fericit. Acest pas poate ascunde cea mai nebănuită greşeală şi anume, utilizarea programului. De ce? Un manager nu poate sta toată ziua în spatele unui calculator, el are sute de alte probleme care ţin atât de şoferi cât şi de maşini, reparaţii, organizare rute etc.

Ce se întâmplă? Va pierde controlul pe care a crezut că îl va avea, în momentul în care şi-a montat sistemele de monitorizare. Poate cea mai elementară greşeala este neinvatarea utilizării programului şi neefectuarea analizelor corespunzătoare pe consum sau km parcurşi. De multe ori, cei de la FOMCO GPS sunt sunaţi de clienţi care nu cunosc programul şi nici nu ştiu unde trebuie să se uite pentru a găsi un raport. Da, ei sunt acei manageri care niciodată nu au timp de calculator, iar când un “prieten” le vede o maşină din care se sustrage “ceva” motoriva începe să caute şi să sune la furnizorul sistemului.

Prima reclamaţie a managerului, este ca sistemul nu functionaza, el nu vede sustragerile, dar nu va afirma niciodată ca nici nu porneşte calculatorul pentru a urmării maşinile.

Ce se întâmplă cu adevărat?

Șoferii acceptă sistemul de monitorizare şi îşi văd de treabă. Dar într-o bună zi fac o încercare şi extrag 10 litri. Aşteaptă vreo două zile şi văd că nu apare nici o reacţie. Mai fac o încercare iar dacă nici de data asta nu avem reacţie, totul revine la normal iar “economia” vor crește exponenţial.

Soluţia este una simplă: o şcolarizare concentrată care se poate face în maxim 1-2 ore iar verificarea flotei se poate face zilnic. O maşină implică o analiză de maxim 10-15 minute. În cazul flotelor mari este nevoie de o persoană dedicată care să răspundă de controlul flotei.

Cel mai profitabil este ca în momentul achiziţiei sistemelor să se contracteze şi un serviciu de monitorizare externalizat. În cazul FOMCO GPS, compani oferă acest tip de serviciu clienţilor care doresc o verificare zilnică a vehiculelor de către o echipă de profesionişti.

Recuperarea investiţiei
Se poate vorbi de o recuperare a investiţiei doar în momentul în care toate aceste greşeli sunt evitate. Astfel se va reuşi un control real al flotei, vizualizarea cifrele la nivel zilnic şi verificarea traseele efectuate de autovehiculele din dotare. Doar aşa managerul va vedea cum toţi şoferii respectă traseele şi timpii de condus şi mai ales ca lunar cheltuielile pe combustibil vor scădea sau se mențin la valoare acceptată de companie.

În acest moment – şi revenim la prima propoziţie – managerul poate afirma “Gata, problemele mele sunt rezolvate”.

Fomco GPS oferă clienţilor săi instrumente de urmărire ca soluţie completă de management pentru orice flotă auto.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker