Camioane

Shell Starship 2.0, concept ultra eficient de transport

Shell a prezentat conceptul Starship 2.0, care demonstrează cum poate fi redus consumul camioanelor grele cu ajutorul tehnologiilor existente.

Shell Starship 2.0 este un vehicul specific pieței americane, complet optimizat pentru reducerea consumului în aplicațiile pe șosea. Față de primul Starship avem un șasiu și un sistem de propulsie noi, tehnologie pentru producerea energiei și lubrifianți cu performanțe superioare.

Shell Starship 2.0, concept ultra eficient de transport

Designul aerodinamic este realizat cu ajutorul unei caroserii din fibră de carbon, montată peste un șasiu Navistar LT625 versiune 2021. Combinația folosește un sistem automat de umplere a spațiului dintre capul tractor și semiremorcă. Aerodinamica este desâvârșită cu ”fuste” laterale complete și cu extensia din partea din spate a remorcii.

Pe plafonul semiremorcii este montat un sistem de panouri fotovoltaice ce încarcă bateria, reducând folosirea alternatorului și consumul de carburant. Anvelopele sunt și ele speciale, cu greutate și coeficient de rulare reduse.

Aerodinamica este îmbunătățită și cu ajutorul sistemului Stoneridge MirrorEye, care în plus crește vizibilitatea. Camionul mai dispune de un sistem adaptiv de menținere a vitezei de croazieră și de un sistem de frânare automată.

VEZI ȘI: Un DAF XF 105 al E. van Wijk a parcurs peste două milioane de kilometri

Capul tractor este propulsat de un motor diesel Cummins X15 de 400 CP (2.500 Nm), cuplat la o transmisie automatizată cu 12 viteze. El are o configurație 6×2 și un raport final de transmisie de 2,64:1.

Semiremorca are 16,15 metri lungime, iar întreaga combinație măsoară 25 de metri (cu extensiile aerodinamice ale remorcii). Capul tractor și semiremorca au o greutate totală de 14,7 tone. Sarcina utilă maximă este de 21,36 tone. Mai multe specificații pot fi găsite aici.

Din aceeași categorie...

Back to top button