Magazin

Shogun-ul în versiunea lui Mika Auvinen

Frumosul Scania R620 Shogun al lui Mika Auvinen (Finlanda) a câștigat prestigiosul trofeu Truckstar pentru personalizare.

Finlandezul Mika Auvinen este recunoscut în lumea șoferilor europeni de camioane pentru extravaganța sa în materie de camioane personalizate.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Timp de mai bine de 10 ani, acesta a participat la competițiile europene de profil cu diferite tipuri de camioane, fără a câștiga însă marele premiu. Totusi, perseverența finlandezului a dat în cele din urma roade, astfel că, în 2008 acesta a câștigat prestigiosul trofeu Truckstar cu a lui Scania V8 R620 Shogun.

În anul 2007, la expoziția Nordic Trophy, Mika Auvinen, s-a aflat foarte aproape de marele premiu. Deși s-a prezentat cu un camion personalizat impecabil, marele premiu a fost câștigat de rivalul său la aceste concursuri, Juha Rismaa. În acel moment, presa de specialitate și organizatorii competiției au crezut că apariția din 2007 ar putea fi și ultima pentru Mika.

Totuși, Auvinen nu s-a lasat, și în 2008, camionul Scania V8 R620 a castigat concursul european Truckstar. Pentru a câștiga acest premiu, Auvinen a gândit totul în cel mai mic detaliu. Echipa a fost organizată asemeni uneia de Formula 1, fiecare membru al ei având un rol bine stabilit.

Desenele și denumirea camionului au fost inspirate din cultura japoneză ce amintește de vechii conducători ai samurailor din Japonia feudală. Forțând puțin lucrurile, putem spune că Mika Auvinen a fost un ronin al concursului Truckstar din 2008, un samurai rebel.

Shogun-ul lui Mika

Camionul este la baza un Scania V8 R620 6×2, la acel moment cel mai puternic model al producătorului suedez, accesorizat până în dinți. A ales acest model pentru a avea un impact mai mare asupra juriului și al participantilor la eveniment, sunetul produs de un propulsorul V8 fiind unic. Vopseaua pentru care Auvinen a optat a fost de departe una atipica pentru o țară nordică. De la oglinzi până la bara din spate, totul a fost vopsit în nuanțe de portocaliu aprins.

Până aici, nimic neobișnuit ar spune mulți dintre noi. Partea interesantă abia acum începe!

Shogun-ul în versiunea lui Mika Auvinen

Grila radiatorului a fost “îmbracată” cu un bullbar cromat imens, a cărui forma stilizează maștile de lupta pe care samuraii le purtau. În plus, acesta a montat deasupra parbrizului o sabie autentică de samurai, precum și un număr impresionant de proiectoare și goarne.

Toată suprafața camionului a fost vopsită cu aerograful de către Terje Aspmo, acesta fiind inspirat de numeroasele filme cu samurai, durata totală a întregii lucrări fiind de aproximativ 10 luni. Totul a fost acoperit de o peliculă de lac special, rezistent la schimbari climatice, precum și la ultraviolete.

Shogun-ul în versiunea lui Mika Auvinen

Interior este predominat de culoarea portocalie, la fel ca partea exterioară. În mod natural, multe elemente de decor sunt metalice și cromate asemeni sabiilor samurailor. La partea interioară, accentul a fost pus mai mult pe sunet, astfel că, aceasta este “captușită” cu incinte musicale.

Date interesante ale camioanelor participante în astfel de concursuri

Majoritatea, camioanelor personalizate care sunt înscrise în concursurile de gen au două lucruri în comun: proprietarii lor sunt majoritari din țările din nordul Europei și suprastructurile sunt tip siloz, iar întreg ansamblul are 25 metri și 60 tone. Explicația este oarecum la îndemană, acest tip de transport fiind unul profitabil din mai multe puncte de vedere.

Camioane vin decorate integral, desenele de pe acestea acoperind și cel mai mic panou, iar unde nu se poate altfel, locul respectiv este cromat. Vopselurile folosite, ar face invidious chiar și un împătimit al tuning-ului auto, acestea fiind de cea mai bună calitate.

Investițiile într-un astfel de camion pot atinge de multe ori și 200.000 euro sau chiar mai mult, pe lângă prețul de achiziție.

Din aceeași categorie...

Back to top button