Cand Bogdan Marisca triumfa in Raliul Sibiului

pilotul Bogdan Marisca

Au fost noua piloti care, din 2001, au triumfat in Raliul Sibiului. Pilotul Napoca Rally Academy, Bogdan Marisca a reusit doua victorii, impreuna cu Sebastian Itu, copilotul sau, in cel mai dificil raliu pe macadam din Romania.

Prima a fost in 2004, iar cea de-a doua in 2007, care a fost si cea mai importanta pentru el.

Esti unul dintre putinii piloti inca in activitate care au participat la toate editiile pe macadam ale Raliului Sibiului. Care sunt primele lucruri care-ti vin in minte cand auzi de acest raliu?
Bogdan Marisca: Cel mai important eveniment de motorsport din Romania. Un raliu de anduranta in detrimentul vitezei, un raliu unde norocul, parca mai mult decat la alte raliuri, are doza lui de importanta…

Cand Bogdan Marisca triumfa in Raliul Sibiului

Ai castigat de doua ori ori Raliul Sibiului. Care dintre victorii a fost cea mai importanta pentru tine?
Bogdan Marisca: Cea din 2007, pentru ca ma mentinea pe prima pozitie din campionat. Cat de greu a fost sa castigi la Sibiu? Bogdan Marisca: Greu, pentru ca la Sibiu, mai mult decat la alte raliuri, am invatat pe propria piele, ca raliul se termina doar cand ajungi in parcul inchis de final…

Care este cea mai frumoasa amintire din acea perioada?
Bogdan Marisca: Startul pe “Paltinis“ noaptea si sosirea pe “Santa” de noapte. Atmosfera aceea era incredibila. Ti se facea pielea de gaina cand ieseai din Rasinari si vedeai puhoiul acela de lume care se indrepta spre probe!

Care a fost proba speciala favorita si de ce?
Bogdan Marisca: “Santa” pe noapte… pentru mixul oferit pilotului, challenge-ul sportiv si atmosfera creata de spectatori.

Cel mai bun moment de la Raliul Sibiului?
Bogdan Marisca: Victoria din 2007.

Cel mai rau moment de la Raliul Sibiului?
Bogdan Marisca: Santa, in 2012.

Ai fi putut castiga Raliul Sibiului de mai multe ori. Iti mai aduci aminte ce probleme ai avut?
Bogdan Marisca: Tehnice, ca multi altii… Tin minte ca in 2006 eram lider cu un avans care ar fi trebuit sa fie suficient, dar pe ultima proba speciala, Gatul Berbecului, s-a stricat turbina si am terminat doar pe locul trei…

Ai castigat cu Mitsubishi Lancer EVO VI si EVO IX. Cu ce model ti-a placut mai mult sa concurezi?
Bogdan Marisca: Inclin balanta, cu foarte putin, in favoarea modelului EVO IX.

Dintre toate masinile cu care ai concurat vreodata cu care ai vrea sa mai iei startul o data in Raliul Sibiului pe macadam?
Bogdan Marisca: Definitiv cu Ford Fiesta R5! Bolovani, praf, caldura incredibila.

Care a fost cel mai greu adversar la Sibiu?
Bogdan Marisca: Duritatea traseului.

In 2015, Raliul Sibiului s-a schimbat complet. Este pe asfalt si cel mai spectaculos drum din Romania, Transfagarasanul, a fost inclus in program. Cum ti se pare aceasta schimbare?
Bogdan Marisca: Sper ca Transfagarasanul sa fie castigul Campionatului National de Raliuri in 2015 si mai sper ca vremea sa tina cu noi.

Transfagarasan pe asfalt sau Santa pe macadam?
Bogdan Marisca: Santa pe macadam. Deocamdata. Mai vorbim dupa ce parcurg si Transfagarasanul.

Cum crezi ca va fi pentru tine editia din 2015 a Raliului Sibiului?
Bogdan Marisca: Imi doresc sa fiu la start si pentru ca sunt convins ca Sibiul din 2015 va fi acel spectacol pentru care toata lumea – organizatori, spectatori, presa si sportivi – se pregateste.

Sibiu Rally Challenge se va desfasura in perioada 20 – 23 august si este un festival dedicat sporturilor cu motor care include si Raliul Sibiului, etapa a sasea din Campionatul National de Raliuri desfasurat sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv (FRAS). Sibiu Rally Challenge este un eveniment cofinantat de Consiliul Local Sibiu si Primaria Municipiului Sibiu si sustinut de Orange Romania.

Follow #infotrucker