ȘtiriTop News

Simpozionul Camion Pro: Companiile de transport din est și sclavia modernă

Simpozionul Camion Pro, desfășurat recent la Munchen, a prezentat abuzurile din industria europeană de transport, cu fapte catalogate drept sclavie modernă.

Acestea fapte sunt caracteristice în general companiilor de transport din Europa de Est, iar autoritățile europene fac de multe ori prea muțin în această privință.

Afirmațiile se bazează pe un sondaj recent realizat de Universitatea de Economie din Viena, în colaborare cu Universitatea Griffith din Queensland (Australia) și asociația Camion Pro. La sondaj au participat 1027 șoferi de camion din Belarus, Ucraina și din Europa de Est.

Sondajul a dezvăluit abuzurile din industria de transport, în special la companiile din Lituania și Polonia. De exemplu, aproximativ 63% dintre respondenți au raportat că nu aveau asigurare de șomaj, iar 92,4% nu aveau pensie privată.

De asemenea, salariile de bază de până la 400 euro și plata la kilometru sunt la ordinea de zi. Aproape 70% dintre respondenți au raportat că au fost plecați de acasă timp de 8 până la 12 săptămâni sau mai mult. În plus, 35% dintre toți respondenții au raportat că li s-au furnizat periodic documente false de către angajator, precum tichete de vacanță, facturi de hotel sau alte documente de transport.

Pandemia a contribuit la deteriorarea condițiilor de muncă

Studiul arată, de asemenea, că pandemia COVID-19 a contribuit la o deteriorare suplimentară a condițiilor de muncă. De asemenea, războiul din Ucraina exacerbează și situația precară de muncă a multor șoferi de camion din Europa de Est.

VEZI ȘI: Exporturile UE către Marea Britanie s-au prăbușit din cauza Brexit

Companiile de transport, în special cele din Lituania, exploatează fără rușine barierele lingvistice, prezentând șoferilor contracte doar într-o limbă nevorbită de aceștia. Cu semnătura lor, șoferii renunță adesea la concediul plătit, la revenirea în țara de domiciliu sau la plata avansului în caz de boală. În plus, de multe ori șoferilor le sunt oprite din salariu sume în caz de accidente sau de furt sau pierdere a cardurilor de carburant.

Ca urmare a acestor constatări, Camion Pro a cerut parlamentarilor naționali și europeni măsuri concrete, precum introducerea unui fond european de asigurări sociale, pensii și vacanțe, dar și un card de asigurări sociale la nivelul UE. În plus, președintele Camion Pro a cerut un registru central european pentru infracțiuni în domeniul transportului comercial de marfă. De asemenea, amenzile pentru încălcări ar trebui ajustate astfel încât să depășească semnificativ beneficiul economic de pe urma faptei.

Din aceeași categorie...

Back to top button