Sindicatele și organizațiile patronale din transport din UE susțin dezvoltarea unor parcări mai sigure pentru șoferii profesioniști

Sindicatele și organizațiile patronale din transport din UE susțin dezvoltarea unor parcări mai sigure pentru șoferii profesioniști

Aproximativ trei sferturi din transportul intern de marfă în UE are loc pe șosea. Cu toate acestea, zonele de parcare pentru camioane sunt insuficiente sau au nevoie disperată de îmbunătățiri.

Acum, organizațiile patronale și sindicatele din transportul rutier european și-au unit forțele pentru a solicita o serie de acțiuni din partea UE și a statelor sale membre pentru a crea o rețea mai generoasă de zone de parcare capabile să ofere siguranță și confort (safe and secure truck parking areas, SSTPA).

Partenerii sociali, IRU și ETF, s-au întâlnit cu comisarul european pentru transporturi pentru a solicita mecanisme de sprijin și stimulente dedicate pentru a asigura politicile și finanțările necesare dezvoltării acestor proiecte.

Conform statisticilor, unul din patru șoferi a fost victima violenței sau a unui atac, iar facilitățile de pe șosea oferă șoferilor un nivel de confort pentru perioadele de odihnă care se situează sub standardele acceptabile.

În prezent, Europa dispune de doar 300.000 de locuri de parcare și doar o parte dintre acestea garantează servicii de bază și niveluri de securitate. În Europa sunt necesare alte 100.000 de locuri de parcare pentru a oferi condiții de muncă decente și locuri de odihnă pentru șoferii profesioniști.

„Mulți șoferi profesioniști trebuie să se odihnească în zonele de parcare. Munca decentă în transportul rutier poate fi garantată numai atunci când locurile sigure și confortabile sunt la îndemână pentru șoferi. Din păcate, aceștia încă se confruntă cu zone de parcare supraaglomerate și care nu dispun nici măcar de facilitățile de bază. Acum, întregul sector de transport rutier, atât sindicatele muncitorilor, cât și organizațiile patronale, se adresează politicienilor de la toate nivelurile să facă o rețea de zone de parcare în siguranță și în siguranță în Europa”, a declarat Roberto Parrillo, președintele ETF.

VEZI ȘI: Poșta franceză începe un proiect pilot pentru livrările „last mile” cu noul Renault EZ-Flex

Într-o declarație care însoțește reuniunea acestor grupuri, IRU și ETF solicită tuturor statelor membre UE și instituțiilor europene, în special Comisiei Europene și comisarului pentru transporturi, să construiască și să îmbunătățească strategiile SSTPA.

Aceasta înseamnă adoptarea standardelor de parcare din UE și un plan european ambițios de a pune bazele unei rețele UE de SSTPA în timpul următoarei legislaturi. Într-adevăr, Comisia Europeană a finalizat recent un studiu privind SSTPA, iar partenerii sociali se așteaptă ca aceasta să rămână o prioritate pentru următoarea Comisie.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.